неделя, 23 август 2020 г.

Никола Бенин. Беатрис Венези (BEATRICE VENEZI): „Предразсъдъците към жените могат да бъдат преодолени, като ги игнорираме"

 Никола Бенин

Беатрис Венези: „Предразсъдъците към жените могат да бъдат преодолени, като ги игнорираме“

Беатриче Венези е най-интересният млад диригент в Италия. Тя започва музикалния си път като пианистка и след това започва да композира, което я кара да открие това, което я нарича „вътрешна необходимост“: Дирижиране. Днес Беатриче е международно известна и награждаван пример за най-доброто от италианското изкуство и култура.

Главен гост-диригент на Оркестъра дела Тоскана

Главен диригент на оркестъра Милано Класика

Главен диригент на оркестъра Скарлати Йънг 

Диригент, пианист и композитор, родена през 1990г.

Завършила е пиано през 2010 г. в Консерваторията в Сиена под M ° Норберто Капели и посещава майсторски класове по пианистична интерпретация под M ° Lucchesini, M ° De Maria и M ° Balzani. 

Завършила е оркестърско дирижиране под M ° Vittorio Parisi в консерватория „Джузепе Верди“ в Милано през 2015 г., постигайки резултата 110/110 cum laude. Тя отиде по-нататък в обучението си при M ° Piero Bellugi във Флоренция, M ° Gianluigi Gelmetti в Accademia Chigiana в Сиена и M ° John Axelrod, на когото е помощник. 

Учила е композиция при M ° Gaetano Giani Luporini. 

Беатрис започна кариерата си на рипетититор и треньор по вокали. Тя направи симфоничния си дебют през 2012 година.

Досега е ръководила няколко оркестъра както в Италия, така и в чужбина, сред които: Оркестър I Pomeriggi Musicali di Milano, Orchestra della Fondazione Teatro Lirico Giuseppe Verdi di Trieste, Orchestra della Magna Grecia , Orchestra Filarmonica Campana , Orchestra Filarmonica di Lucca , Orchestra Filarmonica di Benevento , Orchestra da Camera Fiorentina , Orchestra of the Foundation Bulgaria Classic , Оркестърът и хорът на  Мистър Театър Болшой в Минск , Националната филхармония в Одеса .

През годините тя е участвал в няколко известни фестивала, включително Новия европейски фестивал в Щутгарт и фестивала Bellagio и Lago di Como . През 2014 г. тя проведе концерт на откриването на 50-тото издание на фестивала за съвременна музика Pontino , а през май 2015 г. тя работи в Maggio Musicale Fiorentino във Флоренция с M ° Джон Axelrod, на когото е помощник в производството на Леонард „Кандидът“ на Бернщайн.   

   

Тя изпълни с „ Nuova Orchestra Scarlatti ”, бившия оркестър на RAI в Неапол, за първи път през ноември 2014 г.: това беше любов от пръв поглед от двете страни.

Много други концерти последваха заедно с различните ансамбли на оркестър „Скарлати“, а след това през 2016 г. тя бе назначена и за главен диригент на създадения през 2015 г. вОркестър Скарлати млад “.

Това беше любов от пръв поглед, след като през юни 2016 г. в Ереван тя участва в конкурса за диригент на Арам Хачатурян . След първия кръг към нея се обърна артистичният директор на оркестъра, който предложи да я назначи за помощник-диригент на Арменския държавен симфоничен оркестър ; Беатрис прие.

 

През лятото на 2016 г. тя дебютира на фестивала Пучини в Торе дел Лаго с операта на Феручио Бусони „Турандот“.

През 2017 г. тя дебютира на фестивала Al Bustan в Бейрут, освен това с Orchestra della Toscana , симфоничния оркестър на украинското радио и класическия оркестър на Мадейра .

През 2018 г. дебютът в Националния театър „Опера и балет“ в София и в Народния театър „Иван Зайц“ в Риека , със Софийска филхармония , със симфоничния оркестър на японски виртуоз в зала „Сънтори“ в Токио , с оркестъра „Милано Класика“ , с Държавното радио на Беларус и симфоничен оркестър на телевизията и в рамките на музикалния фестивал Lucca Classica .

Беатрис Венези излезе на сцената на 63-ия фестивал на Пучини през юли 2017 г., за да дирижира „La Rondine” по повод 100-годишнината си, назначена за главен гост-диригент на фестивала на Пучини .

През юли 2018 г. в Лука, родното място на Джакомо Пучини, на откритата сцена на Летния фестивал на Лука - един от големите фестивали за поп и рок музика в Италия - тя създаде Деня на Пучини , концерт за близо 5000 души посветен на Маестрото за неговата 160-годишнина, така че да покаже, че „класически скали“.

През 2019 г. тя дебютира в Аржентина в Театър дел Либертадор Сан Мартин с Orquesta Sinfónica de Córdoba , в Канада в Каса Лома с Концертния оркестър в Торонто , във Fondazione Pergolesi-Spontini в Jesi, с Филхармонията в Нова Япония в залата на Трифонията в Токио, в  Teatro del Silenzio  с оркестъра Filarmonica Italiana и в Съединените щати и концерти с  Андреа Бочели , с Filarmonica del Teatro Regio di Torino , и тя е назначена за главен диригент на оркестъра Milano Classica  и  Главен гост-  диригент  на  Оркестъра дела Тоскана.

 

 

Винаги е на първа линия, за да помогне на младите хора да открият класическата музика (тя е и главен диригент на „Оркестър Скарлати млади”), като помага за инициативи в сътрудничество с ключови артисти от различни музикални жанрове, например диалога й с Роко Хънт в Дните на MTV Digital.

Социалното измерение на нейната музика има важно послание за откритост и иновации. Благодарение на кариерата си в големите световни театри, включително в много консервативни страни, където Беатрис беше първата жена на сцената, която получи възхищение от публиката в тази роля, тя спечели уважение от публиката си за ангажираността й да премахне всякаква дискриминация спрямо жените.

 

 

НАГРАДИ

 

През 2015 г. тя беше удостоена с престижната награда „ Жена награда 8 март - Музиката за живота “ [„Приз за жени 8 март - Музика за живот“] от Асоциацията на Асами - Приятели на Консерваторията в Милано. През същата година тя е избрана заедно с други световно известни италиански личности, като Елеонора Абанято и Карло Крако като защитник на визия, толкова иновативна, че е включена в проекта за иновативно мислене на Audi , създаден да събира идеи и препоръки от модерни -дневни пионери.

 

През 2016 г. тя получи наградата „ Cupisti “ за талантливи млади музиканти, присъдена й от Културната асоциация „Микеланджело Куписти“ и Фондацията на фестивала „Пучини“. 

През май 2017 г. историческият Milano Lions Club награди „ Scala d’Oro ” на Беатрис Венези за страхотните си художествени умения и за ангажираността си за разпространението на музикалната култура в новите поколения.

През септември 2017 г. Circolo Catalani в Лука награди Маестрото с престижната „ Targa argento Luciana Pardini ”, награда, която се дава на младите таланти на класическата музика.

 

През 2018 г. е удостоена с „ Етична награда ” от фондация „Оскар Помилио Блум” в Пескара, Международната награда „ Сан Франческо и Киара д'Асиси ” и Националната награда „Джентиле да Фабриано” - раздел Карло Бо за изкуство и култура .

 

През 2019 г. тя получи XXI награда Carta Artistica Universale - Fondazione Marianna , стипендиант Пол Харис от Ротари фондацията и  Premio Leonia per l'Audacia.  Наскоро тя бе назначена за член на женския консултант на Папския съвет за култура - Женския съвет по културни въпроси, проведен от Ватикана, за тригодишното 2019-2021 г.

 

Corriere della Sera я включи в списъка на 100-те жени на годината 2016 и в този от 50-те жени на годината 2017 в света, които се открояваха с професионализма си и бяха революционни, издръжливи, нонконформисти, предшественици, шампиони на креативността и др. женственост и иновативни ресурси.

През 2018 г. тя бе избрана за една от 100-те младежи под 30 години, за да стане l eaders of the future от Forbes Italia.

 

През май 2017 г. тя действа като докладчик на TedTalk "Аванти, Маестро!" за TEDxBergamo.

 

Warner Classics издаде първия компактдиск на Беатрис по симфоничния репертоар на Пучини „Моето пътешествие“  през есента на 2019 г.

UTET / DeAgostini публикува първата си книга „ Allegro con fuoco “ през април 2019 г.

Няма коментари:

Публикуване на коментар