сряда, 2 септември 2020 г.

Никола Бенин. Пожар на борда на френската ядрено задвижвана подводница (SSN) "Perle"

 Никола Бенин

Твърди се, че осветлението е причината за пожара, който е избухнал на борда на френския военноморски флот "Рубис" с ядрена задвижвана подводница (SSN) "Perle" през юни, според новия началник на щаба на френския флот адмирал Пиер Вандие. Решение за съдбата на SSN ще бъде взето през октомври, в очакване на резултатите от текущото разследване.

„ Смята се, че пожарът е причинен от осветление, което започва да поглъща лист винил пластмаса, който е бил в дървена кутия “, инсталиран, за да се „ избегне замърсяването на лодката “ с „ остатъци от азбест “, които корпусът може да съдържа, каза Вандие, докато поемане на командването на френския флот по време на церемония на борда на самолетоносача „ Шарл де Гол “ в Тулон вчера.

„ Тъй като беше кутия (...), наблюдението на пожара започна късно и тогава огънят беше изключително мощен “ на място, където „ много въздух “ циркулира, Вандие оплаква, споменавайки първите елементи на техническа експертиза.

Съдбата на повредения от пожар SSN Perle ще бъде решен през октомври
Снимка на френския флот, направена на 17 юни, показваща последиците от пожара на борда на Perle SSN, в сухия му док в Тулон; © Benoit Emile / Marine Nationale / Défense

„ Задълбочен анализ на състоянието на подводницата “ ще бъде представен тази есен на френския министър на въоръжените сили Флорънс Пари. Тези първи елементи ще позволят на френското МО да оцени всички потенциални сценарии и да оцени как подводницата „ може да бъде ремонтирана и върната в морето“ , заяви министърът. Решение ще бъде взето през октомври, заяви адмирал Вандие. 

За протокола, на 12 юни, в 10:35 сутринта, пожар избухна в предната зона на SSN Perle от клас Rubis в басейн в рамките на военноморската база Тулон (Южна Франция). Пожарът е потушен в 12:50 часа на следващия ден, след повече от 14 часа бой, който мобилизира сто пожарникари и над 150 моряци в подкрепа.

Ако Perle не успее да се върне към активна служба, последиците могат да бъдат сериозни за френския флот, тъй като това би оставило голяма разлика в способностите, засягаща френските подводни сили, както и сигурността на френското ядрено възпиране. Това ще остави френския флот само с 4 оперативни SSN. SSN Saphir от клас Rubis (втората лодка от класа) беше изведен от експлоатация през юли 2019 г. Следващият клас SSN, първият кораб в класа Suffren , който наскоро започна морски изпитания, няма да заработи напълно до 2021 година.

„Сафир“ на последното си пътуване през юли 2019 г., достигайки Шербург, където ще бъде демонтирана. Според нашата информация, предната част на Saphir може да се използва за „спасяване“ на Perle. Снимка на френския флот.

Говорейки за Сафир , според нашата информация един от вариантите, който се разглежда, би бил да се използва предната част на изведената от експлоатация подводница и да се включи към задната част на Перле . Понастоящем корпусът на Сафир е в Шербург, докато Перле все още е в Тулон.

За френския флот SSN от клас Rubis

Снимка на френския флот

Според ръководството за световно разпознаване на подводници от  Covert  Shores , първата от шестте подводници от клас Rubis е въведена в експлоатация през 1983 г., а последната - през 1993 г. Те са най-малките подводници с ядрено захранване в света с дължина от само 73,6 метра и потопено водоизместимост от 2600 тона.

От самото начало лодките бяха разочароващо шумни и не успяха да постигнат някои от целите на изпълнението (като максимална скорост). В резултат на това френският флот и промишлеността започнаха  програмата за надграждане на  Amethyste през 1989 г. AMETHYSTE означава Amélioration tactique, hydrodynamique, тишина, предаване, écoute (Silent Acoustic Transmission Tactical Hydrodynamic Improvement). Това донесе редица подобрения, включително голяма промяна във формата на корпуса и носа. До 1995 г. всичките шест лодки от класа бяха модернизирани.

Спецификации на подводниците от клас Rubis

  • Водоизместимост: 2400 тона на повърхността; 2600 тона под вода
  • Дължина: 73,6 метра (241 фута)
  • Ширина: 7 метра (25 фута)
  • Скорост: 18 възла на повърхността; 25+ възела потопени
  • Дълбочина: 300 метра (984 фута) в експлоатация
  • Задвижване: Воден реактор под налягане K48 (64 000 к.с.); 2x турбо-алтернатори; 1x електрически двигател с мощност 9400 к.с., един вал
  • Допълнение: 70 моряци
  • Оръжейни системи: 4x 533 мм торпедни тръби за 14x торпеда F17 или 14x противокорабни ракети Exocet SM39
  • Сензорни системи: DMUX-20 активен / пасивен сонар; DSUV-62C теглена решетка

Няма коментари:

Публикуване на коментар