Никола Бенин
Нито една организация не иска служителите й да "прегорят". И все пак, според ново изследване, усилията на компаниите да предотвратят продължителния стрес сред техния персонал са недостатъчни.
Когато наскоро Deloitte анкетира1000 щатни служители в Съединените щати, установи че 77% са преживели прегаряне на настоящата си работа и повече от половината са казали, че са го чувствали повече от веднъж. Това наистина е вярно, въпреки че 87% от анкетираните казват, че „имат страст към работата си“. Всъщност сред тези силно ангажирани работници 64% казват, че често са подложени на стрес. В същото време, почти седем от всеки десет души (69%), казват, че техният работодател "не прави достатъчно, за да сведе до минимум прегаряне", а всеки пети (21%) - казва, че не вярват техният работодател да има програми за намаляване на стреса.
Какво повече могат да направят организациите? Нашето проучване посочи няколко потенциално мощни интервенции.
Насърчавайте почивните дни. Изгарянето се случва, когато на хората не им се дава достатъчно време да се развличат, да си починат, да се съсредоточат върху други аспекти на живота и да се заредят с енергия. За съжаление близо 30% от анкетираните в проучването казват, че „постоянно работят дълги часове през почивните дни“. По-малко от половината (43%) заявяват, че използват всичките си почивни дни. Дори тези, които го правят, все още могат да проверяват имейли или да приемат телефонни обаждания, вместо да си направят почивка от офиса. На въпроса - "защо?", най-голямата посочена причина е: „Притеснявам се, че биха възникнали праблуме, ако сйм далеч от работата си“, последвано от невъзможност да се спазят сроковете или очакванията на мениджъра.
Ето защо е толкова важно за лидерите да създадат среда, в която почивката да е не само разрешена, но и отстоявана. Германският производител на автомобили Daimler даде смел пример, когато стартира програмата си „Mail on Holiday“, която автоматично изтрива входящите имейли на служител, докато е на почивка, за да може напълно да прекъсне връзката си. След това подателят се уведомява, че имейлът е изтрит, и му се дава възможност да се свърже с колега или да изпрати отново имейла, когато служителят се върне в офиса.
Разширете уелнес програми. Когато попитахме хората какви предимства предлагат техните организации, за да помогнат за намаляване на прегарянето, между 28% и 32% цитираха семейни отпуски, „гъвкави възможности за работа“ или програми за помощ на служители. Това е добро начало, но респондентите от нашето проучване имаха много други предложения, включително програми за здраве и уелнес в офиса и платиха отпуск за „психично здраве“ или дни за възстановяване. Тоня Славински, директор на образованието и обучението в Асоциацията на специалистите за подпомагане на служителите, отбелязва, че сега някои компании предлагат обучение за управление на стреса на служителите в опит да предотвратят прегарянето. „Трудно е да научим с техниките на някой, който и без това е подложен на огромен стрес. Важно е програмите да са налице, така че когато служителите започнат да се чувстват предизвикани, те имат възможности за ресурси, към които да се обърнат. “
Стрес
Един пример идва от Aetna, която предлага на своите 50 000 служители безплатни уроци по йога и медитация, фитнес центрове на място, хранителни възможности и финансови стимули за здравословен начин на живот. Главният изпълнителен директор Марк Бертолини - който през 2001 г. се бореше със стреса от диагнозата на рак на сина си и през 2004 г. трябваше да се възстанови от собствената си катастрофа - е гласен привърженик на тези инициативи, давайки пример на персонала. Служителите няма да се възползват от горните предимства, освен ако не видят лидерите да го правят сами. Отделно проучване на Deloitte за благосъстоянието на работното място и ангажираността на служителите установи, че близо 40% от респондентите казват, че ако видят, че техните директни мениджъри и висше ръководство дават приоритет на личните ангажименти пред работата, ще се чувстват по-комфортно да правят същото.
Създайте култура на разпознаване. Трима от 10 от анкетираните в нашето проучване цитират „липса на подкрепа или признание от страна на лидерството“ като подхранване на тяхното изживяване на стрес. Един от начините да се поправи това? Като насърчават хората просто да казват „благодаря“ в докладите, колегите и дори шефовете си вършат добре работата.
Организациите могат да кажат и благодаря по-големи начини: Миналата година Deloitte US пусна в отпуск на всички служители в края на годината. Този „колективен разрив“ между Коледа и Нова година не е само признание на служителите за тяхната упорита работа, но също така, тъй като всички бяха пуснати едновременно, елиминира всякаква потенциална вина или страх от разочарование.
Няма коментари:
Публикуване на коментар