вторник, 15 септември 2020 г.

Никола Бенин. Как да подготвите стратегията на вашата компания за Голямото нулиране

 Никола Бенин

  • От решаващо значение е бизнесът да преоцени своите цифрови трансформации, умения и стратегии за устойчиво развитие след пандемията;
  • Пътят към възстановяване и растеж на бизнеса след COVID-19 трябва да бъде свързан с устойчивост, за да се създаде по-справедливо общество за всички;
  • По време на пандемията дигиталът се превърна в спасителен пояс за всеки бизнес. За да се създадат по-приобщаващи икономики, цифровото обучение и преквалификация, ръководени от бизнеса, също са от съществено значение.

Централната тема на годишната среща на Световния икономически форум в Давос в началото на 2020 г. беше „Заинтересовани страни за сплотен и устойчив свят“Оттогава глобалното сближаване и устойчивост се засилва от пандемията COVID-19.

Кризата в здравеопазването и последвалите икономически смущения принудиха бизнеса и институциите по света да преосмислят подходите си за сближаване. Това преосмисляне варира от отношението към служителите, разпръснати от дистанционна работа, и до това как да успокоите персонала относно здравните предпазни мерки; чак до управление на запасите, спиране на поточната линия и ценообразуване на продуктите. Сега е ясно, че блокировките в множество територии и индустриални сектори са затруднили сближаването във всичко - от веригите за доставки до взаимоотношенията с клиентите.

И все пак, както търговското сближаване е било обтегнато, така и сближаването в рамките на по-широкото общество. Пандемията разкри неравенствата в нашето общество и разкри нуждата от нова, по-устойчива и приобщаваща икономика. Трябва да дадем приоритет на дългосрочното здраве и благосъстояние на гражданите, заедно със създаването на нови възможности за заетост и политики, които защитават обществото от бъдещи сътресения, включително бъдещи пандемии и по-широки предизвикателства като изменението на климата.

Ако искаме справедливо възстановяване и изграждане на по-добро общество от преди, в основите му трябва да бъде споделеният ангажимент за устойчивост . За компаниите това означава повишаване на отговорностите към заинтересованите страни, възприемане на по-екологични бизнес практики и търсене на социално въздействие в допълнение към финансовия успех. Като граждани това означава да обмислим как и ние можем да внесем значима промяна в ежедневието си.

Клаус Шваб, изпълнителен председател и основател на Световния икономически форум, определи днешното предизвикателство като „Голямото възстановяване“ на капитализма . Всъщност това, как компаниите се държат днес, ще формира начина, по който те - и бизнесът като цяло - ще се възприемат дълго след кризата. Има малко спорове сред бизнес лидерите относно мащаба на предизвикателството или дори възможностите, които биха могли да бъдат отключени, когато икономиките ни започнат да се нормализират, но няма шаблон за това как да се приспособим към пост-пандемичния свят.

Това, което може да помогне за възстановяване на производствената индустрия или тежките капиталови стоки, ще бъде много различно по отношение на организационните модели от това, което можем да видим в телекомуникациите, бързо движещите се потребителски стоки или финансовите услуги. Пандемията обаче хвърли в рязко облекчение един аспект на търговско взаимодействие, общ за всички сектори: необходимостта от надеждна, бърза и подходяща цифрова свързаност. Преминаваме към изцяло цифров свят, работещ отвсякъде.

Отключване на цифровата икономика

Глобалната икономика дигитализира. Свидетели сме на промени, които се случват в рамките на седмици и месеци, което при нормални обстоятелства би отнело години на планиране. Където и да живеете и независимо дали работите в търговия на дребно, пътувания или технологии, вашият свят се е променил.

Пандемията подчерта необходимостта от цифрови решения за всичко - от предоставянето на здравни грижи до електронното обучение, както и изкуствения интелект в производството, киберсигурността и, в първоначалния ключов камък на цифровото взаимодействие на 21-ви век, социалната ангажираност между партньори.

През последните месеци научихме, че ако нямате цифрова връзка с вашите клиенти, студенти, граждани, клиенти или пациенти, тогава няма да успеете.

Digital се превърна в спасителния пояс за всеки бизнес и става все по-ясно, че изпълнителният директор трябва да бъде и главен дигитален директор на организацията, водещ дигитализацията на техния бизнес. Това е важно за всяка организация, особено като се имат предвид съвременните предизвикателства за повторно отваряне на физическите работни пространства, водещо възстановяване на бизнеса и връщане към растеж. Тази разширена роля ще бъде от решаващо значение за това как организациите се подготвят и отговарят на кризи в бъдеще.

Няма коментари:

Публикуване на коментар