Никола Бенин
Приет през май 2018 г., новият регламент преразглежда и затяга предишната система за одобрение на типа и надзор на пазара. Той подобрява качеството и независимостта на одобрението и изпитването на типа превозни средства, увеличава проверките на автомобилите, които вече са на пазара на ЕС, и укрепва цялостната система с по-голям европейски надзор.
Тиери Бретон , комисар по вътрешния пазар, заяви:„Европейците с право очакват да карат най-чистите и безопасни автомобили. Това предполага най-строг контрол на автомобилите, пуснати на пазара и циркулиращи по нашите пътища. Той също така изисква реално прилагане и надзор на европейско ниво: затова отсега нататък Комисията ще може да извършва проверки на автомобили, да задейства изтегляния в целия ЕС и да налага глоби до 30 000 евро на автомобил при нарушаване на закона . Тези реформи допълват нашата работа по по-чиста и безопасна мобилност, която в предизвикателния контекст на кризата изисква още повече инвестиции в инфраструктура и иновации, ориентирани към бъдещето. Усилията ни да възстановим доверието на потребителите, да укрепим единния пазар и да подкрепим дългосрочната жизнеспособност и глобалната конкурентоспособност на европейската автомобилна индустрия вървят ръка за ръка. “
Ключовите елементи на новите правила на ЕС са:
- Независимост и качество на изпитването преди пускането на автомобил на пазара: Техническите служби, извършващи тестове и инспекции на нови модели автомобили, ще бъдат подложени на независим одит въз основа на строги критерии, за да получат и запазят тяхното наименование от държавите-членки. Понастоящем националните органи за одобрение на типа подлежат на партньорски проверки, за да гарантират, че съответните правила се прилагат и прилагат стриктно в целия ЕС.
- Проверки на автомобили, които вече са на пазара: Новата рамка също така подобрява проверките на превозните средства, които вече се разпространяват на пазара и се продават в представителствата. Отсега нататък държавите-членки са длъжни редовно да тестват минимален брой автомобили и вече са в състояние да вземат предпазни мерки срещу несъответстващи превозни средства на тяхна територия, без да чакат органа, издал одобрението на типа, да предприеме действия.
- Европейски надзор: Освен това Комисията вече може да извършва проверки за съответствие и съответствие на превозните средства в лаборатории или на пътя. В случаите, когато производителите нарушават законодателството за типово одобрение (например устройства за повреда или фалшиви декларации), Комисията може да разпореди изземване в целия ЕС и да наложи санкции на тези производители в размер до 30 000 EUR на автомобил. До днес само национални власти, одобрили типа на автомобила, можеха да налагат такива мерки.
От приемането на регламента през 2018 г. производителите на автомобили, агенциите за одобряване на типа и други заинтересовани страни работят непрекъснато за прилагане на новите правила и адаптиране към по-строгите изисквания.
Комисията предостави допълнителни ресурси за Съвместния изследователски център (JRC), за да поеме тази нова роля в надзора на пазара, финансирането на необходимия допълнителен персонал, оперативните разходи и изграждането на две нови лаборатории. JRC се възползва от две нови модерни лаборатории за извършване на проверки.
ЗАДЕН ПЛАН
Одобрението на типа е процесът за удостоверяване, че превозното средство отговаря на всички изисквания, които трябва да бъдат пуснати на пазара, и за строга проверка на непрекъснатото съответствие на производителите със законодателството на ЕС, включително ограниченията на емисиите, определени в отделен регламент.
Новите правила за одобрение на типа бяха предложени от Комисията през 2016 г. след скандала с Dieselgate и приети от Европейския парламент и Съвета през 2018 г.
Тази реформа е част от по-широката работа на Комисията за чист, устойчив и конкурентоспособен автомобилен сектор, както е посочено в съобщението на Комисията „ Европа в движение “. Инициативите на Комисията включват стандарти за качество на въздуха и CO2, подобряване на тестовете за емисии за автомобили или подкрепа за производството на алтернативни горива и батерии и защита на конкурентоспособността на европейската индустрия.
Няма коментари:
Публикуване на коментар