Никола Бенин
After Pieter Bruegel the Elder (Netherlandish, Breda (?) ca. 1525–1569 Brussels)
Publisher: Hieronymus Cock (Netherlandish, Antwerp ca. 1510–1570 Antwerp)
Summer (Aestas) from the series The Seasons, 1570. Engraving; first state of two. Sheet: 8 7/8 x 11 5/16 in. (22.5 x 28.7 cm)
The Metropolitan Museum.
Conceived of as one of a four-part series on the seasons, this image represents the activities traditionally associated with the summer months: fruit picking for June, hay harvesting for July, and corn harvesting for August. It complements the engraving of Spring (1570), the only other in the series to have been completed after Bruegel's design. Pieter van der Heyden did the engraving after Bruegel's drawing, in which figures were rendered left-handed so as to be right-handed in the reversed print image. Depictions of the seasons were common in Northern European manuscripts, paintings, and prints. Bruegel used his sharp eye for humorous detail and his pitch-perfect characterization to portray summer as a time of thirst-inducing, if somewhat disorganized, labor. The daring motif of having the foot of the enthusiastic drinker in the foreground overlap the lower border of the image serves to underscore the unbridled nature of his behavior. The actions of these peasant workers have the tendency, the image seems to suggest, to overstep the boundaries of proper habits or good taste. In the border below, the central portion of the inscription reads "Summer, image of youth," succinctly associating the progression of the seasons with the ages of man.
След Питер Брьогел Стари (Холандия, Бреда (?) ок. 1525–1569 Брюксел)
Издател: Hieronymus Cock (Холандия, Антверпен около 1510–1570 Антверпен)
Лято (Aestas) от поредицата Годишните времена, 1570 г. Гравюра; първо състояние от две. Лист: 8 7/8 x 11 5/16 инча (22,5 x 28,7 cm)
Музеят Метрополитън.
Замислено като една от сериите от четири части за сезоните, това изображение представя дейностите, традиционно свързани с летните месеци: бране на плодове за юни, прибиране на сено за юли и жътва на царевица за август. Той допълва гравюрата на Пролетта (1570), единствената друга от поредицата, завършена по дизайна на Брьогел. Питер ван дер Хайден направи гравирането след рисунката на Брьогел, в която фигурите бяха изобразени с лявата ръка, така че да бъдат с дясна ръка в обърнатото отпечатано изображение. Изображенията на сезоните са често срещани в северноевропейските ръкописи, картини и щампи. Брьогел използва острото си око за хумористични детайли и перфектната си характеристика, за да опише лятото като време на предизвикващ жажда, макар и донякъде неорганизиран труд. Дръзкият мотив за това, че кракът на ентусиазирания пияч на преден план застъпва долната граница на изображението, подчертава необуздания характер на неговото поведение. Действията на тези селски работници имат тенденцията, изглежда внушава изображението, да надхвърлят границите на правилните навици или добрия вкус. В рамката отдолу централната част на надписа гласи „Лято, образ на младостта“, накратко свързвайки прогресията на сезоните с възрастта на човека.
Няма коментари:
Публикуване на коментар