четвъртък, 27 октомври 2022 г.

8-ми клас - лексикология: Тест

Никола Бенин




1. Изберете подходяща дума от всеки ред, така че да попълните съответната свободна позиция.

До края на 19. век ледниците станали туристически атракции; в Швейцария

било възможно да се влезе в Ронския ледник през тунел, който всяко лято бил

наново (А) ______________ край хотел „Белведере“. По същото време вече сме

били започнали да (Б) ____________ свят, в който може би един ден няма да има

място за ледници. На голяма височина по ледника снегът (В) ______________,

за да (Г) _______________ в лед, който се топи в челото му.

По материал от сп. National Geographic

А) изкопаван, прокопаван, изравян, разкопаван

Б) основаваме, произвеждаме, създаваме, образуваме

В) се съсредоточава, се трупа, се събира, се групира

Г) стане, се обърне, се промени, се превърне

4 т.

2. Свържете фразеологичните изрази с техните значения.

А) в гората расъл 1. по тъмно, след полунощ

Б) в гори тилилейски 2. в изолация, в неперспективна позиция

В) в глуха линия 3. невъзпитан, недодялан човек

Г) в глуха доба 4. много далече

Д) в кърпа вързано 5. сигурно е

А) – Б) – В) – Г) – Д) –

5 т.

3. Какво е значението на подчертания фразеологичен израз?

Нямам търпение да се върнеш на работа, защото със заместника ти не меля

брашно.

А) не разговарям В) не работя

Б) не се разбирам Г) не се виждам

1 т.

4. Кой фразеологичен израз НЕ е синоним на останалите?

А) не съм расъл в саксия В) не съм вчерашен

Б) от стара коза яре съм Г) не съм цвете за мирисане

1 т. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар