Илияна Бенина, Магдалина Бенина, Никола Бенин
Музеят спуска ренесансовите си шедьоври до
нивото на очите на малките
Около 1150 малчугани са посетили експозицията през 2019 г. “Искаме да направим изкуството обичайно за децата, така че когато пораснат, да си мислят: “Отивам към града, ще вляза в музея”
Децата може да не
харесват да обикалят из най-големите музеи в света, но от арт галерията и музей
Уфици във Флоренция, Италия, удвоиха усилията, за да гарантират, че най-малките
си посетители тръгват доволни.
Представен миналия четвъртък, UffiziKids е привлекателната нова марка,
включваща съществуващите детски инициативи на музея с няколко новости.
Иновациите включват цветна нова уеб страница и група от уредници, натоварени да
отговарят на нетърпеливи запитвания на малки деца.
Около 1150 деца са посетили музея през 2019 г., според служители на Уфици. Чрез ребрандиране на продукцията си за деца музеят се надява да убеди мнозина да се върнат. “Ако общувате с децата по правилния начин, можете да им отворите очите за чудото на изкуството”, казва Силвия Маскалчи, координатор на образователния отдел на Уфици, пред The Art Newspaper. “Искаме да направим изкуството обичайно за децата, така че когато пораснат, да си мислят: “Отивам към града, ще вляза в музея”.”
Децата са “майстори да задават трудни въпроси”, добавя Маскалчи, така че Уфици е назначил над 40 уредника като “представители на децата”, които ще бъдат тяхната точка за контакт по време на посещения. “За пръв път в света”, смята Малшалчи, доброволната схема е отворена за всички уредници на музея, като някои от “най-младите и най-осведомените” членове на екипа са първите, които се регистрират. Представителите, чийто първи работен ден беше миналия петък, изпълняват своите роли наред с нормалните си задължения за “наблюдение и посрещане”. На тях са дадени специални баджове, за да могат децата лесно да ги идентифицират.
1.
Предложете заглавие на текста.
3 т.
2. В коя
сфера на общуването е предназначен текстът? Мотивирайте се.
2 т.
4. Какъв
е жанрът на текста? Кой формален белег ви ориентира?
2 т.
5.
Характеризирайте признаците на комуникативната ситуация.
-
участници в общуването..............................................................................
3 т.
-
предмет на
общуването...............................................................................
3 т.
- целта
на общуването................................................................................
3 т.
6.
Специфични езикови особености:
-
фонетични особеност;
2 т.
-
лексикални особености;
2 т.
- синтактични особености.
2 т.
Няма коментари:
Публикуване на коментар