Стенна мозайка от началото на шести век в град Равена, Сант Аполинаре Нуово, Равена. Тези забележителни мозайки са уникално изображение на Равена около 500 година.
Тази мозайка показва царския дворцов комплекс „Палатиум“ Теодорих в Равена. В основната дворцова структура има следи от промените, направени в средата на шести век от византийците върху тази мозайка. Първоначално на върха на покрива на двореца е стояло малко изображение на Теодорих на кон. „CIVITAS RAVENN“ (град Равена) е изобразен зад дворцовата структура с голяма градска порта, видима вдясно. Над градската порта, изобразена на тази мозайка, е сътворена малко мозайка, показваща Христос, застанал до двама апостоли. Христос е изобразен без брада, държащ кръст и застанал на върха на змия-месиански символ, обозначаващ победата му над Сатаната. На фасадата на двореца има изображения на мозаечно пано над колоните с образа на Виктория, олицетворение на победата. Една от най-очарователните черти е появата на четири ръце на колоните пред двореца. Когато византийските мозаици са модифицирани тази сцена, те премахнали телата на фигури от остроготския двор, но оставили тези части от ръцете, които били пред колоните.
Стенните мозайки са поръчани от Теодорих Велики (475-525) за украса на базиликата, която е служила за неговия дворцов параклис, следвайки арианската христология. Базиликата е завършена през 504 г. сл. Хр. Теодорих е известен с възстановяване на град Равена, който той превръща в своя столица. След неговата смърт император Юстиниан I започна кампания за завладяване на бившите провинции на Западната империя, паднали през 476 г. Тази кампания довежда до много дългата и разрушителна Готска война (535-554). Византийците превземат Равена през 540 г., след което тя става столица на Византийската екзархия на Италия. Първоначално стенните мозайки на базиликата Сант Аполлинар включваха сцени на Теодорих в двореца му, макар че те бяха премахнати, когато базиликата беше повторно осветена като Халкедонска християнска църква известно време след 560 г. По това време някои от най -добрите византийски църкви, оцелели до наши дни, като Сан Витале и Сан Аполинаре в Клас са построени в Равена.
Early sixth century wall mosaic of the city of Ravenna, Sant Apollinare Nuovo, Ravenna – These remarkable mosaics is a unique snapshot of Ravenna around the year 500.
This mosaic shows the ‘Palatium’ Theodoric’s royal palace complex in Ravenna. In the main palace structure, there are some vestiges of the modifications made in the mid-sixth century by Byzantines to this mosaic. Originally, at the peak of the palace roof stood a small image of Theodoric on horseback. The ‘CIVITAS RAVENN’ (City of Ravenna) is depicted behind the palace structure with a large city gate visible on the right --- Above the city gate depicted on this mosaic is a small rendering of mosaic showing Christ standing next to two apostles. Christ is depicted as being beardless, holding a cross, and standing atop of a snake – a messianic symbol signifying his victory over Satan --- On the façade of the palace, there representations of a mosaic panel above the columns featuring images of Victoria, the personification of victory --- One of the most fascinating features is the appearance of four hands on the columns in front of the palace. When the Byzantine mosaicists modified this scene, they removed the bodies of figures from the Ostrogothic court but left these portions of hands that were in front of the columns.
The wall mosaics were commissioned by Theodoric the Great (475-525) to decorate the basilica that served as his palace chapel, following Arian Christology. The basilica was completed in 504 AD. Theodoric was noted for his extensive building and restoration of the city of Ravenna, which he made into his capital. After his death, the Emperor Justinian I launched a campaign to reconquer the former provinces of the Western Empire that had fallen in 476. This campaign resulted in the very long and destructive Gothic War (535-554). The Byzantines captured Ravenna in 540, after which it became the capital of the Byzantine Exarchate of Italy. Originally, the wall mosaics of the basilica of Sant Apollinare included scenes of Theodoric at his palace, though these were removed when the basilica was reconsecrated as a Chalcedonian Christian Church some time after 560. It was also at this time that some of the finest Byzantine churches that survive to the present day, such as San Vitale and San Apollinare in Classe were built in Ravenna.
Няма коментари:
Публикуване на коментар