петък, 30 декември 2022 г.

Древен химн към Тройната богиня Хеката и двуликия бог Янус, от Прокъл Диадох

 Никола Бенин


Триликата богиня Хеката като майка на двуликия бог Янус

„Радвай се Майко на боговете многославна, с честито потомство!
Радвай се, о Хеката преддверна, с мощна сила!
Радвай се, праотче Янусе, Зевсе нетленни! Радвай се вишни Зевсe!
О, дайте ми пълен с блага светъл житейски път
и злите недъзи гонете далече от тялото, а душата към вас привлечете,
очистете ума пробуждащ към действия от страсти земни и изкушения!
О, умолявам ви, подайте ми ръка, посоката ми покажете –
на мен посветения на боговете, аз желая това!
Да ме види светлината драгоценна, свещена, че да избегна черното зло!
О, умолявам ви, подайте ми ръка, повейте ме с вятър,
който отвежда страдалеца до благочестив пристан.
Радвай се Майко на боговете многославна, с честито потомство!
Радвай се, ти, о Хеката преддверна, с мощна сила!
Радвай се праотче Янусе, Зевсе нетленни! Радвай се вишни Зевсe!”

Превод от английски език – Георги Мишев по изданието Berg R., Proclus´ hymns: essays, translations, commentary, Leiden/Boston 2001, 259-260.

Няма коментари:

Публикуване на коментар