понеделник, 27 май 2024 г.

Как да се справим с нарцистична личност на работа

 Никола Бенин



Работата с нарцистичен колега може да бъде изтощителна и да повлияе на работната ви среда. Ето някои съвети, които могат да ви помогнат:
1-Обучете се:
Разбирането на нарцистичното разстройство на личността (NPD) може да ви помогне да управлявате тяхното поведение. Научете за общите черти и как те могат да се проявят на работното място.
Граници с две групи:
Нарцисистите често прекрачват границите. Определете кое поведение е приемливо за вас и се придържайте към него. Това може да включва ограничаване на работните дискусии извън работното време или непоемане на допълнително натоварване.
3-Фокусирайте се върху фактите:
Когато общувате с нарцисист, придържайте се към фактите и избягвайте да бъдете въвлечени в емоционални спорове. Поддържайте комуникацията си професионална и обективна.
4-Не изхвърляйте самочувствието си:
Нарцисистите могат да бъдат критични и манипулативни. Важно е да поддържате здравословно чувство за самоуважение и да не интернализирате тяхната негативност.
5-Запазете спокойствие:
Нарцисистите може да се опитат да ви подмамят в емоционални реакции. Бъдете спокойни и събрани и не приемайте атаките им лично.
6-Документирайте всичко:
Ако поведението на нарцисиста е тежко или тормозещо, водете запис на инцидентите. Това може да бъде полезно, ако трябва да включите HR.
7-Изграждане на съюзи:
Ако е възможно, намерете колеги, които също са забелязали поведението на нарцисиста. Наличието на съюзници може да ви осигури подкрепа и да ви помогне да се ориентирате в ситуацията.
8-Помислете за HR:
В екстремни случаи може да се наложи включването на HR. Те могат да помогнат за посредничество в ситуацията или да се справят с всякакви нарушения на поведението на работното място.
9-Знай кога да си тръгнеш:
Ако ситуацията ти причинява значителен стрес или оказва влияние върху работата ти, може би е най-добре да обмислиш преместване или нова работа.

Не забравяйте, че не можете да промените нарцисиста, но можете да промените начина, по който реагирате на него. Следвайки тези съвети, можете да се защитите и да сведете до минимум въздействието на тяхното поведение върху работния ви ден.

Няма коментари:

Публикуване на коментар