Никола Бенин
1. Модернизмът се появява през:
А) началото на
деветнадесети век;
Б) втората
половина на деветнадесети век;
В) края на
деветнадесети век.
2. Модернизмът се развива в/във:
А) Франция и
Германия;
Б) Англия и
Германия;
В) почти всички
европейски страни.
3. Принципите на кое от предходните направления се развиват
от модернизма?
А) на
Просвещението;
Б) на
Романтизма;
В) на реализма.
4. Името на модернизма идва от:
А) латинското
име за нещо съвременно, неотдавнашно;
Б) от това, че
изразява основно идеите на модерността;
В) от понятието
за мода.
5. Основните идеи на модернизма са свързани с философията
на:
А) на
колективизма;
Б) на
християнството;
В) на
индивидуализма.
6. Принципът „музиката преди всичко“ принадлежи на:
А) реализма;
Б) модернизма;
В) Романтизма.
7. Кой е основният художествен принцип на модернизма?
А) търсенето на
нови изразни средства;
Б) следването на
образци;
В) подражанието
на действителността.
8. Обединяващата идея на всички модернистични школи е:
А) следването на
традицията;
Б)
противопоставянето на традицията;
В)
изобразяването на живота във формите на самия живот.
9. Кой е основният начин за търсене на нови изобразителни
принципи при модернизма?
А) съответствие
с образците;
Б) максимално
доближаване до звученето на устната реч;
В)
експериментът.
10. Типични жанрове на модернистичната литература са:
А) идилия,
сатира, поучителен диалог;
Б) лирическа
миниатюра, сонет, елегия;
В) социален
роман, повест, разказ.
11. Основните мотиви на модернистичната поезия са:
А) тъга по
неживения живот, невъзможният диалог с другите и света, излишността на човека;
Б) любовта,
екзотичните пътешествия, природният живот;
В) социалният
успех, движещите сили на обществото, обществените борби.
12. Основната социална роля на писателя модернист е:
А) гений,
създател на нови художествени светове;
Б) борец за
социална справедливост;
В) аутсайдер и
бохем.
13. Лирическият мотив в „Сплин“ е свързан с/със:
А) смъртта и
отчаянието от липсата на надежда;
Б) мечтите за
по-добър живот;
В) идеята за
разума като основна характеристика на човека.
14. В основата на внушението, реализирано от „Сплин“, е
положено чувството за:
А) радостта от
природния живот;
Б) ужаса от
задушаване в затворени пространства;
В) тъгата от
загубена любов.
15. Основната идея на символистическата поезия е свързана
с/със:
А) смелостта да
мислиш със собствената си глава;
Б) желанието за
разкрепоставяне на човека от закостенелите норми;
В) трагичното
несъответствие между желания и реалния свят.
16. Основната тема на „Есенна песен“ е:
А) меланхолията
на разочарования чувствителен човек;
Б) пагубното
влияние на фалшивите представи за живота;
В) стремежът към
социален успех.
17. Кой е основният конфликт в „Есенна песен“?
А)
противоборството между деспотизма и желанието на човека да бъде свободен;
Б)
несъвпадението между желанието на човека да има свое място в света и
реалността, която
го люшка насам-натам;
В)
противоречието между интересите на различните обществени класи.
18. Основният принцип на символистичната поезия е:
А) възпяване на
свободолюбивия човешки дух;
Б) разкриването
на движещите сили в обществото;
В) отказ да се
описва външният свят и съсредоточаване върху вътрешния свят на човека.
Отговори: ТЕСТ № 2.
1-Б; 2-В; 3-Б; 4-А; 5-В; 6-Б; 7-А; 8-Б; 9-В; 10-Б;
11-А; 12-В; 13-А; 14-Б; 15-В; 16-А; 17-Б; 18-В;
Няма коментари:
Публикуване на коментар