Никола Бенин
Голяма част от настоящите медийно изказвания от страна на политици и експерти относно неуспеха на американските колежи и университети да подготвят адекватно хората за 21-вото работно място според мен са или зле информирани, или погрешни.
Един от доминиращите разкази в медиите е, че сега трябва да произвеждаме повече работници, които могат да правят всичко, което е необходимо сега, като използваме краткосрочни програми за след средно образование . Фокусът обикновено е върху „професионалните“ умения , за разлика от това, което твърде често се характеризира като сравнително безполезни резултати от либералното образование , включително познания за световната история и култури и други „удоволствия“, като изработване на разбираема проза и преценка на истинността и полезността на информацията.
За да улеснят работодателите да идентифицират компетентни работници, набор от значки, сертификати и други подобни уж ще сигнализират за умения. По някакъв начин, който все още не е демонстриран, тези пълномощни след това ще бъдат подредени и зашити заедно от доверен субект, за да гарантират предоставянето на това, което традиционно се счита за диплома от колеж. По пътя се предполага, че учащите на всяка възраст независимо ще внесат съгласуваност и ще култивират дълбочина на разбиране от тези различни преживявания.
Друг разказ е рамкиран от хор от главни изпълнителни директори и мениджъри, които се оплакват, че твърде много кандидати за работа с асоциирани и бакалавърски степени не могат да пишат последователни параграфи, ясно да обясняват сложни проблеми или да работят ефективно с хора, които се различават от самите тях. И това е след няколко години обучение след средно образование, а не няколко седмици или месеци, необходими за получаване на значка. В същото време много бизнес лидери казват, че предпочитат кандидати, които не само могат да вършат днешната работа, но и които ще могат да продължат да се учат сами в реално време, за да вършат утрешната работа - работни места, които все още не са измислени . Има ли значка или сертификат за удостоверяване на умения за длъжности, които дори още не са измислени?!
Разбира се, краткосрочните програми, базирани на професионални умения, са изключително важни и подходящи за много хора. Това винаги е било вярно и ще продължи да бъде така. Но дали това е приемлив политически избор за справяне с изискванията на работното място на 21 век и коригиране на недостатъците на американското висше образование в този момент?
Не, и ето защо.
От много десетилетия знаем, че няма кратки пътища за култивиране на навиците на ума и сърцето, които с течение на времето позволяват на хората да задълбочат своето обучение, да развият устойчивост, да прехвърлят информация в действие и творчески да жонглират и оценяват конкурентни идеи и подходи. Това са видовете умения и предразположения, необходими за откриване на алтернативни отговори на предизвикателствата, представени от променящия се характер на днешните работни места или за работа, която все още не е измислена . Работните места, обществените институции и световният ред тепърва ще стават по-сложни и предизвикателни за навигиране и управление, увеличавайки нуждата от хора с натрупана мъдрост, междуличностна и практическа компетентност и повече от капка критично мислене, аналитични разсъждения и алтруизъм.
Умишленото съкращаване и фрагментиране на образователното и личностното развитие в името на укрепването на икономическата производителност сега е късогледо и прави катастрофална мечешка услуга на индивидите, нашия национален просперитет и дългосрочното благополучие на едно гражданско, демократично общество. Това, което също е обезпокоително, е вероятността обучаемите от исторически недостатъчно обслужвани групи – ниски доходи и етнически малцинства, например – да бъдат непропорционално представени сред (или може би дори да бъдат проследени) в краткосрочни програми за обучение. Студентите от тези групи съставляват мнозинството от онези, които са били измамени от подвеждащите обещания за възвръщаемост на инвестициите на повече от няколко скъпи институции с печалба , като Corinthian Colleges , ITT Technical Institutes иОбразователна корпорация за Америка .
Няма начин да знаем със сигурност, но подозирам, че много от онези, които енергично предлагат краткосрочно професионално образование, насочват собствените си деца към колежи или университети, даващи бакалавърска степен. Посещението на такива училища увеличава вероятността учениците да разширят перспективите си, да четат и пишат достатъчно и да полагат значителни усилия за продължителен период от време, за да обмислят трудни въпроси и да генерират алтернативни решения на сложни проблеми - неща, които бъдещето ще направи бъде направено.
Имаме нужда от бизнес лидери, които да говорят често и последователно с един глас за опасностите от опитите да се направи твърде много и твърде бързо на евтина цена в образованието. Дискурсът за това от какво се нуждае страната от нейната система за след средно образование се нуждае от ребалансиране и основаване на това, което ясномислещите капитани на индустрията са научили от опита си и това, което образователните изследвания показват, има значение за подготовката на хората за самодостатъчно, гражданско отговорно и лично задоволителен живот.
Разбира се, има много място за подобрение в американското висше образование. Въпреки това, когато колеж или университет умишлено проектира и насърчава студентите да участват в учебни дейности с голямо въздействие във и извън класната стая, резултатите са много по-контрастирани с тези на студенти, които нямат такъв опит. Ползите от участието в практики с голямо въздействие, като писане на интензивни курсове, бакалавърски изследвания, проекти за обществена работа и стажове, са особено обещаващи за исторически недостатъчно обслужени студентикоито ще съставят голяма част от утрешните работници и лидери на общността. За съжаление, твърде малко студенти участват в тези дейности, проблем, който институции като Калифорнийския държавен университет Домингес Хилс, Политехническия институт Уорчестър, Спрингфийлд Колидж и много други решават чрез модифициране на учебните предложения, за да изискват от учениците да ги правят.
Съкращаването на програмите за подготовка след средно образование може да намали краткосрочните разходи за студенти, институции и много работодатели. Въпреки това, даването на предимство на краткосрочното обучение за работа пред взискателните образователни преживявания, свързани с високи нива на интелектуално, личностно и социално развитие - основа за непрекъснато учене през целия живот - е лоша идея за хората, за дългосрочната жизненост на Американската икономика и за нашата демокрация.
Няма коментари:
Публикуване на коментар