четвъртък, 5 април 2018 г.

Гетсиманската градина, където Иисус Христос се моли в нощта на залавянето му



Гетсиманска градина (грΓεθσημανίGethsēmanē; от иврит: גת שמנים, Gat-Šmânim‎арамейски: גת שמנא; класически сирийски: ܓܕܣܡܢ, Gat Šmānê, букв. „маслинови насаждения“) е  мястото, където Иисус Христос се моли в нощта на залавянето му.



Гетсиманска градина

Райнер Мария Рилке


Възлезе сив под сивите листа

на спящата маслинова градина[.

Той мина смазан и с чело в прахта

на топлите си длани — и отмина.



След всичко туй. И краят бе това.

И сляп дори, ще ходя, ще треперя.

Защо ти трябват моите слова,

че теб те има, без да те намеря.



Не те намирам. В мен те няма, знам.

Ни в другите. Ни в този камък ням.

Не те намирам вече. Аз съм сам.



Сам със скръбта човешка през нощта.

Не я смекчих чрез теб, остана тя,

а теб те няма. Срам и пустота!



Ще се разказва: ангел прелетя…



Защо пък ангел? Ах, нощта дойде,

безчувствено прошумоля в листата.

Апостолите спяха по тревата.

Защо пък ангел? Ах, нощта дойде.



Обикновена нощ пристигна вече —

като стотици тук се спря.

Спят камъни, спят кучета далече.

Ах, много тъжна спря и се обрече

да чака с мен до първата зора.



Но ангелите си остават скрити —

зовът ми тази нощ не бе дочут.

Изгубените страдат без приют:

отритнати са даже от бащите,

отхвърлени — от майчиния скут.

  1. 1906



Няма коментари:

Публикуване на коментар