Илияна Бенина, Никола Бенин
Има хора, които търсят убежище в компания: чувство за принадлежност, стабилна заплата, определена роля.
И тогава има хора, които наистина вярват в това, което правят, искат да постигнат резултат, възможно най-добрия или дори невъзможна, но мотивираща цел.
Втората категория има различни характеристики от първата: хората, които принадлежат към нея, обичат предизвикателството, разнообразието, стимулите. Те не просто искат да участват, те искат да спечелят.
Те не се чувстват комфортно в ситуации на посредственост и стават нервни, ако другите наоколо са доволни.
В кръга на фигурата хората от втората категория са разположени по-външно, тоест вътре в системата, но не много. Потопени в бизнес динамиката, но готови да се откъснат, за да ги наблюдават отстрани.
Парадоксално е, че именно по силата на това си позициониране те могат да изглеждат по-критични и откъснати от корпоративната мисия, докато е точно обратното: те се опитват да погледнат компанията отвън, за да намерят нейните слабости и да ги подобрят, а не заради чистия вкус на критика.
Хармонията между тези две категории хора – и нужди – е много важна. Ако една компания предпочита само предпазливостта, всяко нововъведение ще бъде наказано. Ако компанията е съставена само от изследователи, ще цари хаос.
Най-добрият баланс зависи от жизнения етап на компанията. В една стартираща компания е добре да има по-голям дял от силно мотивирани за визия изследователи, докато в мащабна или средна компания също е добре да има повече изпълнители-консерватори, но иноваторите не могат да бъдат изключени или компанията ще остарее.
Един способен мениджмънт е в състояние да хармонизира тези две души и да намери точка на среща, довеждайки двигателя до правилния брой обороти.
Какво мислиш за това? В коя част от фирмения кръг се позиционирате?
Няма коментари:
Публикуване на коментар