Никола Бенин
Тази голяма барокова скулптура от бронз, която служи като Балдахин над олтара на базиликата "Свети Петър", е дело на Джан Лоренцо Бернини (1598-1680), велик италиански скулптор и архитект.
Балдахинът обозначава гробницата на Свети Петър, разположена във вътрешността на базиликата. Папа Урбан VIII, който иска да отбележи гробницата по грандиозен начин, възлага на Бернини задачата. Бернини започва работа през 1623 г. и завършва това, което се превръща в едно от най-добрите произведения на барокова скулптура през 1634 г.
Това, което прави Балдахина на Свети Петър наистина поразителен, са архитектурните особености и символика, възприети от Бернини. Сенникът се опира на четири спираловидни колони, всяка от които се опира на корниз, който се извива навътре, в горната част. Тези колони стоят под изображения на ангели в естествен размер, които от своя страна водят до друг корниз, много по-малък в сравнение с този по-долу. Богато украсен позлатен кръст в горната част е символично представяне на Христос, изкупващ света.
Декорациите, украсяващи балдахина, са богато украсени и изящни. Герб, символът на фамилията Барберини, украсява външните страни на всички цокли. Всеки щит в герба е украсен от главата на жена отгоре и главата на сатир отдолу. Но това, което представлява по-голям интерес, е предлаганата фина архитектурна игра.
Бернини вероятно е бил подпомогнат от неговия сътрудник от ранните дни Франческо Боромини и няколко други в дизайна и рисунките на Балдахина. Баща му Пиетро Бернини, брат му Луиджи Бернини и други художници като Джулиано Финели, Франсоа Дюкеной, Стефано Мадерно и Андреа Болджи,, всички са допринесли значително за украсата на скулптурата.
This large Baroque sculpture in bronze, which serves as a canopy over the altar of the basilica, was the work of Gian Lorenzo Bernini (1598-1680 CE), a great Italian sculptor and architect.
The baldachin marks the tomb of St. Peter, situated inside the baslica. Pope Urban VIII, who wanted to mark the tomb in a grandiose way, commissioned Bernini for the task. Bernini started work in 1623 and completed what became one of the finest works of baroque sculptures in 1634.
What makes St. Peter's Baldachin truly striking is the architectural features and symbolism adopted by Bernini. The canopy rests on four helical columns, each of which give way to a cornice that curves inward, at the top. These columns stands under representations of life-size angels, which in turn lead to another cornice, much smaller compared to the one below. An ornate gilded cross, at the top, is a symbolic representation of Christ redeeming the world.
The decorations adorning the baldachin are ornate and exquisite. A coat of arms, the symbol of the Barberini family, decorates the outer sides of all the plinths. Each shield in the coat of arms is adorned by the head of a women on the top and the head of a satyr at the bottom. But what is of greater interest is the subtle architectural play on offer.
Bernini was probably aided by his early days associate Francesco Borromini and several others in the designs and drawings of St. Peters Baldachin. His father Pietro Bernini, his brother Luigi Bernini, and other artists such as Giuliano Finelli, François Duquesnoy, Stefano Maderno, and Andrea Bolgi, all contributed significantly to the decoration of the sculpture
Няма коментари:
Публикуване на коментар