понеделник, 29 март 2021 г.

Учителите в Европа: кариера, развитие и благосъстояние (Teachers in Europe: Careers, Development and Well-being)

 Никола Бенин

Working conditions

Teachers across Europe are largely employed on permanent contracts, although at the EU level one teacher in five works on a temporary contract. This ratio becomes one in three for teachers below 35 years old. 

Teachers express a general dissatisfaction with their salaries. On average, around half of teachers’ time is dedicated to teaching, one quarter to planning and marking and another quarter to other tasks, such as communicating with parents and guardians, administration and professional development activities.

Teaching careers

Although there is a statutory duty for teachers to participate in continuous professional development in almost all European countries, the range of professional training activities that teachers attend varies considerably across Europe. 

For most European education systems, the legislation in force envisages early career support. However, less than 50% of teachers in Europe report having benefitted from it. 

More teachers report having benefitted from professional development activities in countries where induction is compulsory. 

Teacher appraisal

In almost all countries where teacher appraisal is regulated, the process is intended to provide feedback on their work to help teachers improve their performance. 

Approximately two thirds of teachers reported that the feedback received was useful for this purpose.

Teachers’ well-being

At the EU level, almost 50% of teachers feel ‘quite a bit’ or ‘a lot’ of stress at work.

Teachers working in schools with a collaborative climate and those who feel confident in managing student behaviour and motivating students generally report lower levels of stress.

Teacher mobility

Only a minority of teachers in Europe have been abroad for professional purposes. EU programmes are the main funding schemes for teacher transnational mobility.  

Achieving the European Education Area by 2025

Teachers, trainers and educational staff are at the heart of education. They play the most important role in making education a fruitful experience for all learners.

The COVID-19 pandemic and the accompanying rapid transition from face-to-face to distance learning have further highlighted their essential contribution to our societies and the continued evolution of their role and responsibilities.

Despite this, in recent years in Europe the profession has experienced a vocational crisis. In response, national and European policymakers are developing solutions to mitigate the impact of staff shortages and to maintain high teaching standards. 


Условията на труд

Учителите в цяла Европа са заети до голяма степен на постоянни договори, въпреки че на ниво ЕС всеки пети учител работи на временен договор. Това съотношение става едно на всеки трима за учители под 35 години. 

Учителите изразяват общо недоволство от заплатите си. Средно около половината от времето на учителите е посветено на преподаването, една четвърт - на планиране и маркиране, а друга четвърт - на други задачи, като комуникация с родители и настойници, администрация и дейности за професионално развитие.

Преподавателска кариера

Въпреки че има законово задължение за учителите да участват в непрекъснато професионално развитие в почти всички европейски държави, обхватът от дейности за професионално обучение, които учителите посещават, варира значително в Европа. 

За повечето европейски образователни системи действащото законодателство предвижда ранна подкрепа в кариерата. По-малко от 50% от учителите в Европа обаче съобщават, че са се възползвали от това. 

Повече учители съобщават, че са се възползвали от дейности за професионално развитие в страни, където въвеждането е задължително. 

Оценка на учителя

В почти всички страни, където оценката на учителите е регламентирана, процесът има за цел да осигури обратна връзка за тяхната работа, за да помогне на учителите да подобрят своите резултати. 

Приблизително две трети от учителите съобщиха, че получената обратна връзка е полезна за тази цел.

Благополучие на учителите

На ниво ЕС почти 50% от учителите изпитват „доста“ или „много“ стрес по време на работа.

Учителите, работещи в училища с климат за сътрудничество, и тези, които се чувстват уверени в управлението на поведението на учениците и мотивирането на учениците, обикновено съобщават за по-ниски нива на стрес.

Мобилност на учителите

Само малка част от учителите в Европа са били в чужбина с професионални цели. Програмите на ЕС са основните схеми за финансиране на транснационалната мобилност на учителите.  

Постигане на Европейското образователно пространство до 2025 г.

Учителите, обучителите и образователният персонал са в основата на образованието. Те играят най-важната роля за превръщането на образованието в ползотворно преживяване за всички учащи се.

Пандемията на COVID-19 и придружаващият я бърз преход от обучение лице в лице към дистанционно обучение допълнително подчертават техния съществен принос за нашите общества и продължаващото развитие на тяхната роля и отговорности.

Въпреки това, през последните години в Европа професията преживя професионална криза. В отговор националните и европейските политици разработват решения за смекчаване на въздействието на недостига на персонал и за поддържане на високи преподавателски стандарти.


Моля, кликнете върху рекламите. Така блогът се издържа. Предварително Ви благодаря!

 

Please click on the ads. That's how the blog survives. Thank you in advance!


Няма коментари:

Публикуване на коментар