сряда, 7 август 2019 г.

Ролята на ЕС в обучението за възрастни

Никола Бенин 


аботата на ЕС в областта на обучението за възрастни започва с Римския договор, чрез който Европейската общност насърчава основно и усъвършенствано професионално обучение.
1957
ЕС започва да работи върху политиката за обучение на възрастни
2000
(2002)
Съветът на Европейския съюз публикува своята Резолюция за ученето през целия живот , като подчертава принципа на образование „от люлка до гроб“ и предоставянето му в различни среди.
(2006)
Комисията публикува съобщението Никога не е късно да се научим да изтъкваме съществения принос на обучението за възрастни за пригодността за заетост и мобилност и социалното включване.
Комисията публикува съобщението. Винаги е добро време да се научите . Той включва План за действие за обучение на възрастни (2008-2010 г.), който предвижда за първи път общи приоритети, които трябва да се насърчават в сектора на обучението за възрастни.
2007
Съветът публикува резолюция относно обновената Европейска програма за обучение на възрастни (EAAL), консолидираща политиката в областта на обучението за възрастни. Това е референтният текст на ЕС относно политиката за обучение на възрастни.
2011
Ключово послание на EAAL е, че обучението на възрастни във всичките му форми повишава работоспособността на обучаемите и допринася за социалното включване, активното гражданство и личностното развитие. Увеличаването на участието и даването на възможност на всички възрастни да развиват и обновяват своите умения и компетенции през целия си живот са в основата на Програмата.
Определят се приоритетите за EAAL за 2015-2020 г.:
2015
осигуряване на съгласуваност на обучението за възрастни с други области на политиката
увеличаване на предлагането и усвояването на осигуряване на обучение за възрастни
разширяване на достъпа чрез обучение, базирано на работното място, ИКТ и възможности за втори шанс
подобряване на осигуряването на качество, включително начално и продължаващо обучение на възрастни преподаватели.
Програмата за нови умения за Европапредлага държавите-членки да приемат гаранция за умения, за да повишат нивото на основните умения за възрастни.
2016
На 19 декември Съветът приема препоръката Upskilling Pathways - Нови възможности за възрастни . Целта е да помогне на 64 милиона възрастни в Европа, които все още нямат квалификация за средно образование, да придобият минимално ниво на грамотност, умение за писане и цифрови умения и след това да преминат към по-горна или долна средна квалификация.
2016
EAAL е част от рамката „ET2020“ за европейско сътрудничество в областта на образованието и обучението. Работната група ET2020 за обучение на възрастни 2016 - 2018 предприема партньорско обучение за политики, които могат да насърчат повече възрастни да учат на работното място.
Държавите-членки трябва да очертаят мерките, които ще предприемат за прилагане на Upskilling Pathways.
2018

Няма коментари:

Публикуване на коментар