неделя, 14 юли 2024 г.

Как да увеличите влиянието си на работа

 Публикувал: Никола Бенин



За да сте ефективни в организациите днес, трябва да можете да влияете на хората. Титлата ви сама по себе си не винаги е достатъчна, за да повлияе на другите, нито винаги имате официална позиция. И така, какъв е най-добрият начин да се позиционирате като неформален лидер? Как мотивирате колегите да подкрепят вашите инициативи и да приемат вашите идеи? Как можете да станете предпочитан човек, към когото другите търсят насоки и експертен съвет?

Какво казват експертите
Да имаш влияние на работното място има „ясна стойност“, казва Дори Кларк, автор на Entrepreneurial You . „Вие правите повече и напредвате в проектите, които ви интересуват и за които отговаряте“, което означава „по-вероятно е да бъдете забелязани, да бъдете повишени и да получавате повишения“. Но придобиването на влияние на съвременното работно място е трудно, според Ник Морган, автор на  Power Cues . „ Никога не е било по-трудно да повлияеш на другите, защото никога не са били по-разсеяни“, казва той. „Претоварването с информация и темпото на нашия дигитален живот [доведоха до кратко време на внимание].“ И все пак „по-важно от всякога е да можем да контролираме влиянието, поради увеличения натиск за постигане на резултати.“ Всичко се свежда до вашия подход. Ето няколко съвета.

Изграждайте връзки
Това не е съвсем състезание за популярност в прогимназията, но „на основно ниво, една от причините хората да правят неща за вас“ – да подкрепят идеята ви или да одобряват бюджета ви – „е, защото те харесват“, казва Кларк . Не е нужно да сте „най-страхотният човек в стаята“ или да сте сигурни, че „всички са поразени от вашата харизма“. Просто трябва да имате добри отношения с колегите си. Това, разбира се, няма да се превърне директно във влияние, но „прави по-вероятно другите поне да ви изслушат“. Така че, работете върху култивирането на лични връзки с колегите си и им позволете да ви опознаят. „По този начин те няма да ви припишат негативни намерения или мотиви.“

Изслушвайте, преди да се опитате да убедите.
Най-добрият начин да убедите колегите, че подкрепят вас и вашата програма, е да ги накарате да се почувстват чути. Започнете, като им отделите цялото си внимание в ситуации един на един. „Повечето от нас се разхождаме с непрекъснат списък със задачи в главите си“, казва Морган и това си личи. Ние сме нервни, заети или сме готови да посегнем към телефоните си. Вместо това трябва да „практикувате дисциплината на фокусиране“. За да направите това, "обърнете тялото си към другия човек, замръзнете на място и слушайте." Кларк се съгласява: „Голяма част от недоволството на работното място е, че хората се чувстват неуважени и че гласовете им не се чуват.“ Така че, попитайте колегите за техните гледни точки и съвети.

Внимавайте за езика на тялото си (и тона си)
Хората постоянно преценяват дали да ви се доверят или не, казва Морган. „[Ние] сме устроени да задаваме въпроса „Този ​​човек приятел ли е или враг? Този човек опитва ли се да ме подкопае, или сме от една и съща страна?“ Езикът на тялото ви е от решаващо значение за предаване на правилното послание. Стоенето изправено с рамене назад ви помага да изглеждате уверени и властни; прегърбването и гледането на краката ви има обратен ефект. „Когато заемете определена [отпусната] поза, вие мислите в подчинени термини и говорите в подчинени термини и това увеличава вероятността да бъдете възприемани като по-малко авторитетен“, казва Морган. Да речем, че имате среща с колега, когото не познавате добре от друг отдел. Морган предлага да сигнализирате, че сте приятел, като държите ръцете си нескръстосани, ръцете си отстрани и „торса ви отворен и насочен към другия човек“. Той също така съветва „нагласете гласа си малко по-ниско, отколкото обикновено“, за да подчертаете силата. „Полезно е да работите върху това, защото противодейства на ефекта на нервност, която има тенденция да повиши тона ви.“

Развийте експертен опит
Друг начин да увеличите влиянието си на работното място е да „се възприемате като признат експерт“ във вашата индустрия или организация, казва Кларк. Това няма да стане за една нощ, но можете да предприемете стъпки за развитие на критични за бизнеса експертиза и ноу-хау . Тя предлага „да се потопите във вашата тематична област“, ​​като редовно посещавате индустриални конференции, записвате се в клас или специализирана програма за сертифициране или поемате лидерска роля в подходяща професионална организация. „Това са видими и публични знаци“, че сте актуални и информирани, казва тя. Не пазете знанията си в тайна. „Вашенето на блог за вашата тема в LinkedIn или за фирмения ви бюлетин“ е друг начин да покажете какво знаете.

Планирайте стратегия
Когато дойде време да използвате влиянието, което сте изградили, за да популяризирате определена инициатива или идея, бъдете стратегически. Кларк препоръчва да създадете „ карта на мощността “, която да ръководи вашата кампания. „Създайте организационна схема на вземащите решения, свързани с вашия проблем“, казва тя. Докато преминавате през нивата, „запитайте се: „Мога ли да повлияя директно на този човек? Ако не, на кого мога да повлияя, кой може да повлияе на този човек?“ След това започнете да мислите как и кога ще се обърнете към тези различни колеги. „Военна игра на ситуацията“, казва тя. „Кой може да бъде застрашен от вашите планове и как можете да ги привлечете на ваша страна?“ Вие не кроите интриги; правиш стратегия.

Дайте на хората това, което искат
Можете да увеличите влиянието си върху конкретен проблем, като автентично го оформите като полза за хората, които искате на ваша страна. Вземете под внимание нуждите, перспективите и темперамента на всеки стейкхолдър. „Направете си домашното, за да разберете какво трябва да чуят и какво ще привлече вниманието им“, казва Морган. За всеки човек „уверете се, че отговаряте на въпроса „Какво имам от това за мен?““ Той също така препоръчва да се говори за това как дадена идея ще „облагодетелства организацията“ като цяло. „Използвайте думата „ние“, като „Ще видим стойност“, казва той. Кларк се съгласява. „Ако вашето предложение е основно от личен интерес, хората няма да се подредят.“

Принципи, които трябва да запомните

направете:

  • Култивирайте лични връзки с колеги, така че те да приемат положителни намерения, когато се опитвате да им повлияете.
  • Дайте ясно на колегите си, че цените тяхното мнение.
  • Предприемете стъпки за развитие на експертен опит, като посещавате конференции или поемате лидерска роля в професионална организация.

Не:

  • Притеснявайте се, че опитите ви да спечелите влияние са манипулативни. Вие сте стратегически.
  • Отпуснете се, докато говорите. Стоенето изправено с рамене назад ви помага да изглеждате уверени и властни.
  • Използвайте „аз“ твърде много. В стремежа си за влияние говорете за това как вашите идеи ще бъдат от полза за цялата организация и как „ние“ ще видим стойност.

Казус #1: Бъдете в течение и изграждайте отношения с колегите си, така че да разберете какво ги мотивира
Марси Шиндер, главен маркетинг директор на Work Market, базираната в Ню Йорк фирма, която помага на бизнеса да управлява своите фрийлансъри и консултанти, работеше върху установяването себе си като влиятелен член на екипа, преди дори да започне работа.


Благодарение на тези ранни разговори един на един, тя можеше да персонализира представянето си спрямо всеки отделен човек. Например със Стивън Дюит, главен изпълнителен директор, тя говори за визията на компанията. С Джеф Уолд, президент и главен оперативен директор, аналитичен мислител, тя започна с показателите. И с главния клиентски служител тя се фокусира върху клиента.

„Това е същата история, само с различен акцент“, казва тя. Усилията й се отплатиха. Новият уебсайт на Work Market ще заработи тази пролет.

Друг начин, по който Марси увеличава влиянието си, е да бъде в крак с тенденциите и новините в индустрията. „Прекарвам 25% от времето си в разговори с клиенти, други главни маркетингови директори, хора в бордовете на компании, потенциални клиенти и наставничество на млади хора“, казва тя. „Като правя това, оставам информиран и имам пръст на пулса какво се случва отвъд четирите стени на тази компания.“

Казус #2: Създайте послание, което резонира, и проправете път за другите да станат поддръжници
Джордж Галегос, главен изпълнителен директор на Jitterbit, доставчик на софтуер за интегриране на данни, базиран в Оукланд, Калифорния, не е лидер отгоре надолу. „Не е „моят път или магистралата“, казва той. „Искам хората да чувстват, че имат глас и са част от процеса на вземане на решения.“

През 2011 г., когато Gallegos за първи път стартира в Jitterbit, компанията има около 50 клиенти. Джордж знаеше, че бъдещето на компанията е в облака, но „това беше нова територия и щеше да бъде предизвикателство“, спомня си той. „Това изискваше отклоняване на инженерни ресурси и насочване на инвеститорите към това, а ние трябваше да сме сигурни, че маркетингът може да разбере как ще се препозиционираме.“

Джордж започна да прави стратегия за това как ще спечели подкрепа за промяната. Най-трудната продажба щеше да бъде „Джеф“ – старши технологичен лидер на Jitterbit – който беше скептичен към облака.

Джордж разсъждава върху личността на Джеф, за да изработи послание, което да резонира с него. „Знаех, че е запален по успеха на клиентите и че – като мен – мразеше да губи“, казва той. „Така че знаех, че трябва да дам на Джеф видимост за предизвикателствата, пред които сме изправени“, като поддържам статуквото.

Джордж доведе Джеф на двудневна среща с потенциален клиент на Jitterbit. „Вкарах го в окопите и го оставих да бъде окървавен с мен“, казва Джордж. „Исках той да почувства болката на клиента.“

Jitterbit имаше първото си облачно базирано издание през 2012 г. Днес компанията има 50 000 клиенти.

Няма коментари:

Публикуване на коментар