Никола Бенин
Grimani Breviary ms. Lat. I 99 = 2138
The "greatest" highlight of Flemish book painting: 1,600 fabulous pages magnificently decorated by Gerard David, Simon Bening, Gerard Horenbout, and other masters
The impressive miniature program is comprised of 1,600 decorated pages covering a wide range of themes from the calendar to the grisaille painting. The illustrations of the breviary alternate among lively scenes of everyday life, episodes from the Old and New Testaments, and imposing figures of saints. Among the most fascinating scenes are those of the twelve months of the year, with glimpses of the occupations of nobility peasantry, the seasons, the countryside and work in the fields.
Gerard Horenbout was responsible for the calendar section of this masterpiece. Upon viewing this manuscript in 1521, the Venetian art historian Marcantonio Michiel declared that the calendar miniatures were especially fine, the February scene the best of all. This is an intimate glimpse of rural life when labor grinds to a halt because of snow.
The sheep stay warm together in their stall, a pig and chickens roam the yard, and a little boy pees out the door into the snow as a cat watches. Icicles hang down over the doorway, revealing a warm interior scene showing prosperous, brightly dressed farmers sitting around a fire, the smoke of which rises through a vent in the roof. In the background, a man and mule march toward a village in the snowy landscape.
The illustration of February contrasts with that of January, since it shows a peasant family seeking warmth in a farmhouse while outside the fields are frozen under a gelid sky.
„Най-големият“ акцент във фламандската книжна живопис: 1600 страхотни страници, великолепно декорирани от Жерар Дейвид, Симон Бенинг, Жерар Хоренбаут и други майстори
Впечатляващата миниатюрна програма се състои от 1600 декорирани страници, покриващи широк спектър от теми от календара до рисуването на гризайл. В илюстрациите на бревиария се редуват оживени сцени от ежедневието, епизоди от Стария и Новия завет и внушителни фигури на светци. Сред най-завладяващите сцени са тези от дванадесетте месеца на годината, с проблясъци на заниманията на благородническите селяни, сезоните, провинцията и работата на полето.
Gerard Horenbout беше отговорен за календарната част на този шедьовър. При разглеждането на този ръкопис през 1521 г. венецианският историк на изкуството Маркантонио Микиел заявява, че календарните миниатюри са особено изящни, сцената от февруари е най-добрата от всички. Това е интимен поглед към селския живот, когато трудът спира заради снега.
Овцете стоят на топло заедно в обора си, прасе и кокошки обикалят двора, а малко момче пикае през вратата в снега, докато котка гледа. Ледени висулки висят над вратата, разкривайки топла вътрешна сцена, показваща проспериращи, ярко облечени фермери, седнали около огън, чийто дим се издига през вентилационен отвор на покрива. На заден план мъж и муле вървят към село в снежния пейзаж.
Илюстрацията на февруари е в контраст с тази на януари, тъй като показва селско семейство, търсещо топлина във селска къща, докато навън нивите са замръзнали под хладнокръвно небе.
Няма коментари:
Публикуване на коментар