Магдалина Бенина, Илияна Бенина, Никола Бенин
„ Искам да напиша европейски проект, но наистина не знам откъде да започна “.
Това е много повтаряща се фраза на онези, които за първи път се доближават до „европейски фондове“.
Написването на европейски проект изглежда лесно и достъпно за всеки, но когато мнозина започнат да се опитват да пишат, разбират, че създаването на солиден и конкурентен проект е по-трудно, отколкото изглежда .
Като се има предвид, че през годините Европейската комисия работи и работи много за опростяване на достъпа до средства, сред трудностите, които трябва да имате предвид, със сигурност е вида на програмата и партньорството , което се стремим да създадем. Преди да стигнете до там обаче е важно да спрете и да прегледате някои точки.
Така че, ако искате да станете на правилния крак и да започнете да проектирате, ето 3 полезни съвета , които ще ви помогнат да изградите основата за ефикасен и конкретен проект :
1. Проучете програмата
Най-честата грешка, която мнозина допускат, е да не се задълбочават в контекста , в който се ражда поканата за предложения , по-специално програмата. Изглежда очевидна информация, но вместо това е първата и най-полезна стъпка за разбиране на ключовите точки, които трябва да имате предвид, когато започнете да пишете своя проектен лист.
Започнете направо от работните програми на различните европейски програми или от програмните ръководства (напр. Еразъм +), те ще ви помогнат да разберете какви са целите, които Европейската комисия цели да финансира в дългосрочен план и дали вашата идея е финансируема в това отношение програма.
За да ги намерите, винаги проверявайте официалния уебсайт на ЕК, посветен на покани за предложения и покани за търгове : Портал за финансиране и търгове.
2. Научете за вече одобрени проекти
Преди да се хвърлите стремглаво в дизайна си, моят съвет е да проучите „ конкуренцията “ или, в случай на европейски проекти, вече одобрените в миналото. Европейската комисия обикновено обръща голямо внимание на осигуряването на приемственост на съответните въпроси като насърчаването на образованието STEAM или социалното включване на бежанците. Освен това, много европейски програми предвиждат резултатите от проекта да са достъпни безплатно и да бъдат достъпни за всички ( напр. Еразъм +, CERV, AMIF).
В повечето случаи, с изключение на няколко специфични или твърде нови програми или обаждания, ще бъде почти невъзможно вашият проект да бъде единствен по рода си. Това не е слабост, напротив, може да бъде голямо предимство за вашия проект, защото ще имате солидна база , от която да започнете да предлагате своята иновативна версия.
Не забравяйте, че почти всички програми имат платформи, които събират резултати от проекти от минали години и/или минали графици. Няколко примера:
- ЕРАЗЪМ + Платформа за резултати
- F&T проекти и резултати
3 # Проучете приложението
Най-голямата грешка, която можете да направите, е да оцените работата си само въз основа на текста на обаждането . Приложението е вашето истинско бойно поле, планината, която трябва да преодолеете, за да спечелите маратона. Отделете време и проучете внимателно приложението във всеки от неговите раздели, включително приложенията .
Едно нещо, което може да помогне много, е да разделите формуляра на множество макро категории, които групират множество кутии . Някои, които предлагам и които обикновено се съдържат в повечето приложения, са:
- Предистория : много е важно да разберете на какво се основава вашата идея и дали е солидна и свързана с основните въпроси, които са важни за ЕК;
- Цели и очаквани резултати : основният раздел, върху който да се съсредоточите, за да направите предложението си конкурентноспособно;
- Работни пакети : е реалната структура, на която се основава вашият проект и която го прави реален и финансируем;
- Бюджет : никога, никога не подценявайте бюджетната част! По-добре избягвайте да разберете през последната седмица, че този конкретен запис изисква прилагането на определено правило, което не сте забелязали преди!
Направете добър анализ на информацията, от която се нуждаете, и на тези, които не са очевидни веднага от четенето на обаждането. Често в кутиите ще намерите конкретни заявки , които трябва да бъдат подготвени чрез внимателно проучване, или ще намерите задължителни ключови точки , които ще ви помогнат да разберете кои други субекти да изберете, за да имате конкурентно партньорство. Анализът е много полезен и за създаване на документи за събиране на съществената и задължителна информация, която да бъде поискана от партньорите, след като бъдат избрани.
Няма коментари:
Публикуване на коментар