Никола Бенин
След близо три десетилетия прекъсване на традицията, балетът на Русенската опера се представи в ансамбъл с оркестъра на Държавна Опера Русе!
Диригент е виенският възпитаник Маестро Димитър Косев, който за първи път дирижира балетен спектакъл. Самият той споделя, че предизвикателството е огромно, но е убеден, че с опитен оркестър, какъвто е този на Русенската опера, в събота ще се случи истински музикален празник.
Концертмайстор е талантливата млада цигуларка Марта Бонева.
В ролите на Ромео и Жулиета от едноактния балет на Пьотр Илич Чайковски дебютират Цветелина Катрин Иванова и бразилецът Тиаго Виктор. Талантливата балерина прекрасно разказва любовта на младата Капулети и едновременно с това недвусмислено разкрива бунта към установените родови закони.
Цветелина доверява, че ролята я докосва дълбоко, и няма как да не е така, защото това е най-великата любовна история на всички времена!
Тиаго, който сме гледали като Златния бог от балета “Баядерка” и в селското па-де-дьо от “Жизел” на Адам, изтанцува по-лиричната, но силова партия на Ромео. Той смята, че с Цвети доста въздействащо успяват да предадат цялата атмосфера на творбата. Бразилецът танцува почти две години на русенска сцена и споделя, че тук е намерил своите партньори и съмишленици, почувствал се е подкрепен и образно казано “прегърнат” от балетната трупа на Русенска опера.
Във втората част "Полет към светлината" участва целия балетен състав.
Хореографията и режисурата на балетната постановка по музика на П.И.Чайковски “Ромео и Жулиета” и едноактният балет “Полет към светлината”, който преминава през различни музикални стилове на произведения от любими композитори - Росини, Чайковски, Масне, Гершуин и Пиацола, са дело на Силвия Томова.
Художник на декора и костюмите е Салваторе Русо, балетмайстор е Марияна Захариева, която тази година е номинирана за награда “Русе” за дългогодишната си творческа дейност на русенска сцена, а художествен ръководител на балетната трупа е Весела Василева.
Много композитори са отговорили с музиката си на вечните теми от шекспировата драма “ Ромео и Жулиета” за забранената младежка любов, но Чайковски, заедно с Прокопиев и Берлиоз, се подрежда на върха в списъка. В период, когато Чайковски все още не се е наложил като композитор, Милий Балакирев, който се определя като наставник на руските композитори, му възлага да напише симфонична творба на тази тема. След премиерното представяне на творбата през 1869 г., Балакирев съветва композитора да я преработи. Това се случва през 1880 година. В първата версия Чайковски започва с една нежна любовна мелодия, която в последствие отпада. Във фантазията на композитора Жулиета се появява като малко момиченце, чийто образ се развива и проследява в музикалния текст. В преработения вариант – фантастичната увертюра започва с молитвата на Падре Лоренцо и като че ли всички събития вече са се случили.
Едноактният балет „Полет към светлината“ е едно пътуване в дълбините на спектъра на цветовете и музиката, чрез които нашето съзнание се докосва с емоционалната изразност на балетното изкуство. Преминаването през различните цветове е въплътено на сцената от различни танцувални техники, което показва изследователската и експериментаторска природа на хореографа Силвия Томова. Такова е и преминаването през различните музикални стилове на произведенията, включени в балетната постановка. Това са контрастните творби на композиторите Дж. Росини, П. И. Чайковски, Ж. Масне, Дж. Гершуин, А. Пиацола.
Диригент е виенският възпитаник Маестро Димитър Косев, който за първи път дирижира балетен спектакъл. Самият той споделя, че предизвикателството е огромно, но е убеден, че с опитен оркестър, какъвто е този на Русенската опера, в събота ще се случи истински музикален празник.
Концертмайстор е талантливата млада цигуларка Марта Бонева.
В ролите на Ромео и Жулиета от едноактния балет на Пьотр Илич Чайковски дебютират Цветелина Катрин Иванова и бразилецът Тиаго Виктор. Талантливата балерина прекрасно разказва любовта на младата Капулети и едновременно с това недвусмислено разкрива бунта към установените родови закони.
Цветелина доверява, че ролята я докосва дълбоко, и няма как да не е така, защото това е най-великата любовна история на всички времена!
Тиаго, който сме гледали като Златния бог от балета “Баядерка” и в селското па-де-дьо от “Жизел” на Адам, изтанцува по-лиричната, но силова партия на Ромео. Той смята, че с Цвети доста въздействащо успяват да предадат цялата атмосфера на творбата. Бразилецът танцува почти две години на русенска сцена и споделя, че тук е намерил своите партньори и съмишленици, почувствал се е подкрепен и образно казано “прегърнат” от балетната трупа на Русенска опера.
Във втората част "Полет към светлината" участва целия балетен състав.
Хореографията и режисурата на балетната постановка по музика на П.И.Чайковски “Ромео и Жулиета” и едноактният балет “Полет към светлината”, който преминава през различни музикални стилове на произведения от любими композитори - Росини, Чайковски, Масне, Гершуин и Пиацола, са дело на Силвия Томова.
Художник на декора и костюмите е Салваторе Русо, балетмайстор е Марияна Захариева, която тази година е номинирана за награда “Русе” за дългогодишната си творческа дейност на русенска сцена, а художествен ръководител на балетната трупа е Весела Василева.
Много композитори са отговорили с музиката си на вечните теми от шекспировата драма “ Ромео и Жулиета” за забранената младежка любов, но Чайковски, заедно с Прокопиев и Берлиоз, се подрежда на върха в списъка. В период, когато Чайковски все още не се е наложил като композитор, Милий Балакирев, който се определя като наставник на руските композитори, му възлага да напише симфонична творба на тази тема. След премиерното представяне на творбата през 1869 г., Балакирев съветва композитора да я преработи. Това се случва през 1880 година. В първата версия Чайковски започва с една нежна любовна мелодия, която в последствие отпада. Във фантазията на композитора Жулиета се появява като малко момиченце, чийто образ се развива и проследява в музикалния текст. В преработения вариант – фантастичната увертюра започва с молитвата на Падре Лоренцо и като че ли всички събития вече са се случили.
Едноактният балет „Полет към светлината“ е едно пътуване в дълбините на спектъра на цветовете и музиката, чрез които нашето съзнание се докосва с емоционалната изразност на балетното изкуство. Преминаването през различните цветове е въплътено на сцената от различни танцувални техники, което показва изследователската и експериментаторска природа на хореографа Силвия Томова. Такова е и преминаването през различните музикални стилове на произведенията, включени в балетната постановка. Това са контрастните творби на композиторите Дж. Росини, П. И. Чайковски, Ж. Масне, Дж. Гершуин, А. Пиацола.
Няма коментари:
Публикуване на коментар