четвъртък, 20 февруари 2014 г.

Никола Бенин. Малкият човек в големия свят: среща с общочовешките ценности в литературата за деца

Образованието в глобализиращия се свят





АвторСборник
КатегорияЕзикознание, лингвистика, семиотика, филология | Учебна литература, Педагогика
ИздателствоУИ Св. св. Кирил и Методий-Велико Търново
Състояние: Нова книга
ISBN: 9789545246081
528 страници
меки корици
Първо издание: първо издание, 2008 год.
Народност: българска


Сборник доклади - част 1 от юбилйна научна конференция, проведена на 15-17 октомври 2004 г. във В. Търново, по повод 20 години от създаването на Педагогическия факултет на ВТУ "Св. св. Кирил и Методий". 
СЪДЪРЖАНИЕ

Образованието в глобализиращия се свят – чл.-кор. проф. д.п.н. Любен Димитров
ПРЕДУЧИЛИЩНА ПЕДАГОГИКА
Проблемът за развитие на психомоторната надареност у децата от предучилищна възраст – проф. д.пс.н. Е. А. Панько, доц. д-р В. Н. Шебеко
Университетското образование на педагози в условията на единната социално-педагогическа система “детска градина – начално училище” – доц. д-р Димитър Гюров
Проучване на проявите на ориентиране на детето в природния и социалния свят в условията на подготвителната група/клас – доц. д-р Весела Гюрова
Образователни цели и варианти за реализирането им в ранна предучилищна възраст – доц. д-р Любослава Пенева
Игрови механизми при пресъздаване на литературна творба от децата в предучилищна възраст – доц. д-р Галя Данчева
Проблеми на социализизацията на децата в информационното общество – гл. ас. д-р Вероника Вълканова
Педагогически аспекти на самооценката в дейността по избор – гл. ас. д-р Рени Христова
Полова култура на децата от предучилищна възраст – гл. ас. д-р Рени Христова
Конструктивно-техническата дейност – педагогически феномен за възпитаване у децата на социална култура за общуване – гл. ас. д-р Радка Гайдова
Дидактически модели за екипна организация на обучението по конструиране – гл. ас. д-р Радка Гайдова
Ролята на музикалните игри за повишаване на двигателната активност на децата от подготвителната група за училище – гл. ас. д-р Росен Алексиев
Социализация на 4–5-годишните деца чрез сюжетните подвижни игри – гл. ас. д-р Росен Алексиев
Модели на полово-ролевата идентичност в предучилищна възраст – гл. ас. д-р Радослав Пенев
Сравнителен анализ на методическите системи за ориентиране в света в подготвителна предучилищна група – гл. ас. Петя Конакчиева
Формиране на култура на превенция у децата от подготвителна предучилищна група – гл. ас. Петя Конакчиева
Мозаичното рисуване в художественото обучение – гл. ас. Николай Гюлчев
Усвояване на композиционни изразни средства чрез дидактични игри по апликиране – гл. ас. Николай Гюлчев
Иконичност, изобразителен език и детската реч – гл. ас. Стефан Гостилов
Композиране на рисунките при 5–7-годишните деца на семиотична основа – гл. ас. Стефан Гостилов
Децата – творци в интелектуалния поток на глобализиращия се свят. (Проучване на детските интереси с цел развиване на творческия потенциал на децата) – Калина Станчева
Същност и социално-педагогически аспекти на билингвизма в България – Мирослава Митева-Тенева 
Развитие на детското експериментиране при децата от предучилищна възраст – Соня Стефанова
Типологизиране на мотивацията за учене – фактор за ефективен учебен процес – Неделчо Неделчев
Социалната компетентност на 6–7-годишните деца в съвременния глобализиращ се свят – Надежда Дюлгерова
Мястото на приказките за хляба от етнокултурата на българина в глобализиращия се свят – Юлия Дончева 
НАЧАЛНА УЧИЛИЩНА ПЕДАГОГИКА
Характеристика на педагогическото майсторство като педагогическа категория – доц. д-р к.п.н. Наталия Морева 
Полилингвизмът – път към ХХІ век – Мария Паслар
За формирането на комуникативно-действено отношение към словесно-изпълнителския процес – доц. д-р Галя Данчева, Анна Петрова
Професионалните способности на учителите от Еленската даскалоливница – доц. д-р Веселина Петрова 
Технологично ограмотяване чрез обучението по бит и техника І–ІV клас – доц. д-р Тодорка Николова
Развитие на математическото мислене на учениците от начална училищна възраст чрез решаване на многовариантни задачи – доц. д-р Евелина Динева
Върху методическата подготовка на студентите колежани по природознание (модул “атмосфера”) – доц. Мария Велева, гл. ас. Милена Божкова
Педагогически подходи при решаване на проблеми – доц. д-р Снежана Янакиева
Възможности за преодоляване на диалектната редукция в речта на учениците от І–ІV клас чрез екипно обучение – гл. ас. д-р Даниела Йорданова
Дидактични игри за усвояване на словното ударение в І и ІІ клас – гл. ас. д-р Даниела Йорданова
За класификацията на ученическите преразкази (І-ІV клас) – гл. ас. д-р Мариана Мандева
Особености на детската лексика на “входа” в подготвителна за училище група – гл. ас. д-р Мариана Мандева 
Детската заболяемост в съвременните условия на живот – причини и състояние – гл. ас. д-р Георги Проданов 
Хигиенни изисквания към планирането и строителството на съвременното училище – гл. ас. д-р Георги Проданов
Аспекти на здравното образование в началното училище – ст. ас. Силвия Младенова
Развитие на фините двигателни умения чрез технологичното обучение в І–ІV клас – гл. ас. Катя Симеонова
Малкият човек в големия свят: среща с общочовешките ценности в литературата за деца – гл. ас. Никола Бенин
Европейското езиково портфолио – инструмент за учене на езици в глобализиращия се свят – ст. ас. Мария Ганчева
Интерференция на термини и чуждици в българския език – ст. ас. Анна Георгиева
За мястото и ролята на родния език в чуждоезиковото обучение в начална училищна възраст – ас. Ваня Кильовска
Анализ на одобрените от МОН учебни комплекти по английски език за втори клас – ас. Пенка Кънева 
Някои идеи за обучението по литература в началните класове, визиращи генетичната връзка на фолклорната приказка с мита – Д-р Иван Симеонов
WEB-базирано проучване за разработване на учебно съдържание за работа с Интернет – д-р Румяна Папанчева, Надежда Калоянова, Красимира Димитрова
За компетентността на педагозите при декодиране на паралингвистични сигнали – Нина Пенева
Позитивната атмосфера като предпоставка за учебна мотивация – Любомира Попова
СТРАТЕГИИ И ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИЕТО
Университетското образование: съвременна версия на многостепенната подготовка на специалистите – проф. д.п.н. Ревмира Пионова
Комуникативната култура и ефективността на педагогическите взаимодействия – Проф. д-р Гинка Димитрова 
Възприемане на природни обекти и изобразяването им в реални и фантазни образи – проф. дпн Пламен Легкоступ, доц. д-р Лучия Ангелова, доц. д-р Божидар Ангелов, маг. Владимир Стойчев
Професионален и образователен профил на учителите в частното училищно образование – доц. д-р Нели Бояджиева
Интегрираното обучение – проблем на специалната или на общата педагогика – доц. д-р Мария Баева
Социализация – възпитание – образование – доц. д-р Пенка Костова
Сравнителен анализ на мотивите на студентите за избиране на иновационна проблемно базирана учебна програма – доц. Петкана Христова, д-р Здравка Радионова
Сравнителна оценка на преподавателите от студенти в иновационна проблемно базирана и традиционна учебни програми – д-р Здравка Радионова, доц. Петкана Христова
Новата изпитна система за придобиване на икономическа квалификация – предимства и проблеми – доц. д-р Николина Костова
Кариерно образование в училищна среда – доц. д-р Димитър Искрев
Измерения на игровата технология при подпомагане кариерното развитие на учениците – доц. д-р Димитър Искрев
Актуални измерения на взаимодействието “глобализация – възпитание” – доц. д-р Снежана Попова
Относно спецификата на семейното възпитание в съвременното българско общество – доц. д-р Снежана Попова
Работа на учителя с проблемни ученици – доц. д-р Иван Иванов
Вариант за практически упражнения, при които се моделират разнообразни педагогически стилове (в упражнения по теория и методика на родинознанието и природознанието) – гл. ас. д-р Соня Георгиева
Формиране на социалното познание на учениците чрез общуването – гл. ас. д-р Антония Кръстева
Развитие на университетските педагогически дисциплини в България (първата половина на ХХ век) – гл. ас. д-р Стефан Стефанов
Дифузия на иновациите в сферата на образованието (теорията на Е. Роджърс) – гл. ас. д-р Маринела Михова
Социалният педагог в полето на междуинституционално взаимодействие – гл. ас. д-р Розалия Кузманова-Карталова
Глобализация и социално-педагогическа дейност – гл. ас. д-р Розалия Кузманова-Карталова
Информативната естетика и нейното място в творчеството на студентите – гл. ас. Велико Вълчев
Дидактически аспекти при използване на съвременните информационни и комуникационни технологии в обучението – гл. ас. инж. Мариана Николова
За прагматично овладяване на българския език от студентите в педагогическите специалности – гл. ас. Дафинка Атанасова
“За” и “против” кризите на детското развитие – гл. ас. Красимир Иванов
Необходимост от клиничен подход в съвременното преподаване на анатомия – д-р Петя Мушатова, д-р Р. Давидова, д-р Ст. Йочкова, д-р Ст. Трифонов, д-р М. Илиев, д-р Св. Пенчева, доц. д-р Н. Нарлиева
За някои особености на конфликтите в педагогическото общуване между учител – ученик – Илия Костов, Снежана Богданова
ЕОПК – що е то? – Явор Георгиев
Иновации в образованието в глобализиращия се свят – Милен Георгиев
Synchronous Computer Mediated Communication in the FL Classroom – Diego Gonzalez-Garcia
Анализът на обекта за изобразяване като метод – доц. д-р Бисер Дамянов
Използване на компютърни програми в обучението по изобразително изкуство в VІ–VІІ клас – Светослав Бъчваров
Изобразителните дейности при деца със специални образователни потребности – гл. ас. д-р Евгения Тополска, гл. ас. д-р Мариета Савчева
ИНФОРМАТИКА И ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ
Модул за оптимизация на учебен план – доц. д-р Георги Тодоров, Сашка Спасова
От виртуална катедра към виртуален университет – доц. д-р Маргарита Тодорова, доц. д-р Георги Тодоров
Основни критерии при проектиране на Web-сайт – доц. д-р Райчо Иларионов, инж. Катя Босилкова
VHDL моделиране на декодер – доц. д-р Валентина Кукенска, ст. ас. инж. Иван Симеонов
Изчисляване на P-N дефузионен изправителен елемент – гл. ас. д-р Валери Въчков, В. Василев, С. Първанов
Изчисляване на фоторезистор – гл. ас. д-р Валери Въчков, В. Василев, С. Първанов
Rendering RSS channels in Web pages – аss. Prof. Dimo Milev, ass. prof. PhD Nikolaj Cholakov
MATLAB implementation of IMDCT used in MP3 decoding – аss. prof. PhD Miroslav Galabov Структурни елементи на съвременен мдел за непрекъснато образование в България – Стоянка Любомирова 

Изисквания към методиката и технологията на създаване на електронен учебник – Стоянка Любомирова, ст. ас. Лъчезар Лазаров
The Chat as a Tool for Language Teaching and Learning – Diego Gonzalez-Garcia
Компютърът в часовете по чужд език – Явор Георгиев
МАТЕМАТИКА И МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
Колежанската специалност “Туризъм” в контекста на държавните стандарти – доц. д-р Славка Славова, доц. д-р Иван Лоринков, доц. д-р Велико Великов
Математическата подготовка в колежанските информационни специалности – доц. д-р Славка Славова, ас. Тоня Матева
Законът за големите числа и обучението по стохастика в училище – доц. д-р Николина Георгиева
Методика на изучаване на знаците за сравняване на числа в детската градина – доц. д-р Дарина Гълъбова
Методически идеи за изучаване на операциите в училищния курс по математика – доц. д-р Маргарита Върбанова, Ирина Вутова
Развитие на мисленето и творческите способности чрез самостоятелно съставяне и решаване на обратни задачи в обучението по математика – доц. д-р Виолета Маринова, доц. д-р Димитър Цветков
Семантични аспекти на усвояването на математическите понятия в началното обучение по математика – гл. ас. д-р Иванка Минчева
Развитие на математическа компетентност чрез моделиране – гл. ас. Антония Пушкарова
Приложение на аналитичната геометрия за създаване на математически модели на икономически процеси – гл. ас. д-р Диана Изворска
Един опит за систематизиране на основните дейности на учащите се при овладяване на математическите понятия – гл. ас. Николай Горчев
Иновационни акценти в обучението по математика – гл. ас. Златина Шаркова
Междупредметните връзки на математиката и българския език в четвърти клас – ас. Мирослава Николова, Теменужка Костадинова
Корелационна зависимост между математическата и технологичната подготовка на бъдещи детски учители – гл. ас. Наташа Бакларова
КИНЕЗИОЛОГИЯ
Кинезиологията като наука, а факултетите за физическа култура като факултети за кинезиология – проф. д.м.н. Ангел Джамбазовски, доц. д-р Людмил Петров, д-р Митричка Стаделова, гл. ас. Димитринка Цонкова, доц. д-р Йордан Йотов 
Влияние на някои морфологически характеристики върху способността за водене на топката между стойки при подрастващи баскетболисти – проф. д-р Милан Наумовски, проф. Георги Квазев, доц. д-р Людмил Петров
По проблема за медийния интерес към водещите спортове на регионално равнище – проф. д.п.н. Веселин Маргаритов, гл. ас. Елена Кънчева
Влияние на психофизическата подготовка в тренировките по футбол и карате с ученици от начална училищна възраст – Валентина Маргаритова
Моделиране на зависимостта между някои резултати от тестове при измерване на физическата дееспособност на ученици от четвърти клас – Валентина Маргаритова
Физическо състояние на учениците в прехода между прогимназиален етап и средна образователна степен – доц. д-р Надежда Йорданова, доц. Малчо Малчев, гл. ас. Стефан Базелков
Фактори, обуславящи въвеждането на аеробиката в училищата – доц. Веселин Петров, ст. преп. Димка Несторова
Реализиране на учебна програма по аеробика с ученици от средна училищна степен – доц. Веселин Петров, ст. преп. Димка Несторова
Бадминтонът в часовете по физическо възпитание и спорт – ас. Мирослава Гърдева
Влияние на някои когнитивни способности върху ситуационно-моторната способност “сервис” при волейболистите от Първа македонска лига – доц. д-р Йошко Миленковски, гл. ас. Светослав Стефанов
Културата на словото на учителя по физическо възпитание и спорт – доц. д-р Христо Диманов
Педагогическото общуване в уроците по физическо възпитание и спорт – доц. д-р Христо Диманов
Динамика на мотивацията за постижение на студентите от специалност Педагогика на обучението по физическо възпитание – доц. д-р Елена Бораджиева, гл. ас. Димитринка Цонкова
Изследване факторите, влияещи върху развитието на спорта в училищата и пътищата за тяхното решаване – доц. д-р Мариана Дамянова, доц. д-р Александър Цветков
Спортовете за рекреация – все по-налагащо се полезно развлечение за всички – доц. д-р Людмил Петров
Място и презентиране на социално-педагогическите науки в програмата на Предолимпийския конгрес в Солун, Гърция, 6–11 август 2004 г. – гл. ас. д-р Елеонора Милева, доц. д-р Юлия Мутафова, доц. д-р Боянка Пенева 
За недемократичното в демократичното ни училищно физическо възпитание – доц. д-р Боянка Пенева 
Визуално-логичен анализ на ново упражнение на успоредка – задно обтегнато превъртане с цяло обръщане от вис до вис – гл. ас. Димитър Давидов
Анализиране на проведените изпитни уроци по физическо възпитание на студенти – стажанти от специалност Предучилищна и начална училищна педагогика – гл. ас. Димитър Давидов, гл. ас. Росица Димкова, ас. Милена Алексиева 
Възможности за формиране на готовност у деца за действие в сложни ситуации посредством подвижните игри – ст. преп. д-р Теодора Давидова
Целенасочено формиране на готовност у ученици за действие в сложни ситуации чрез средствата на гимнастиката – ст. преп. д-р Теодора Давидова
Анкетно проучване относно баскетболната игра сред 10–11-годишни ученици – ас. Милена Алексиева 
Изследване влиянието на импулса на мускулните сили върху параметрите на движението – гл. ас. Илия Кючуков, доц. д-р Кирил Андонов, гл. ас. д-р Добри Добрев
Използване на сгъвателно-разгъвателни движения за контролиране на равновесието – гл. ас. Илия Кючуков, доц. д-р Нено Христов
Особености на психомоторните качества на кикбоксьори – гл. ас. Михаил Георгиев, гл. ас. Евтим Лефтеров
Физическо развитие на учениците от български и ромски произход – гл. ас. Юлия Пулова
Основни подходи за изследване на предсъстезателната тревожност в спорта – гл. ас. Галина Домусчиева-Роглева 
Влияние на типологичните особености и източниците на мотивация върху академичната успеваемост на студентите – гл. ас. Михаил Георгиев, Иванка Тошева, гл. ас.Галина Домусчиева-Роглева
Тенденции в развитието на кикбокса – гл. ас. Евтим Лефтеров
Идеомоторна подготовка – инж. д-р Ивайло Алексиев
Гъвкавостта – важно качество в заниманията със спортна аеробна гимнастика – гл. ас. Калояна Крумова-Цончева 

Мотиви за занимания със спортна аеробна гимнастика (анкетно проучване) – гл. ас. Калояна Крумова-Цончева
Изследване състоянието на мускулната сила на студентите от корабните специалности в ТУ – Варна – ст. преп. Явор Несторов, ст. преп. Красимир Йорданов, доц. д-р Златко Златев, инж. Йорданка Димитрова
Степ-аеробиката – поява и развитие – Людмила Байчева
Фактори и особености на степ-аеробиката – Людмила Байчева
ПРОДЪЛЖАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
За някои тенденции в курсовете за СДО на преподавателите от медицинските висши училища, осъществявани от катедра “Медицинска педагогика” при ФОЗ, МУ – София – доц. д-р Теодор Попов, гл. ас. д-р Людмила Чакърова-Гатева, гл. ас. д-р Нели Петрова, ст. ас. Силвия Младенова
Учителите за новата учебна документация – доц. д-р Николина Георгиева, доц. д-р Свобода Бенева, доц. д-р Станка Михалкова
Образование на възрастните – доц. д-р Живко Карапенчев
Консултиране на родители – очаквания и реалности – доц. д-р Венка Кутева
Активизиращи фактори за продължаващо образование на учителите в средните икономически училища – доц. д-р Николина Костова, Жарка Сантова
Продължаващо професионално обучение в контекста на глобализация – гл. ас. Катя Стоянова
Удовлетвореността от педагогическия труд и възможности за кариерно развитие – гл. ас. д-р Маргарита Пехливанова, гл. ас. Златоели Дучева
Формира ли проблемно базираното обучение комуникативни умения у студенти – медици пети курс при назначаване на Р-лекарство – д-р Диана Пендичева, д-р Галя Ставрева, д-р Антоанета Пандурска
Оценка на уменията на студентите за избор на рационална лекарствена терапия чрез тест, базиран на писмен клиничен случай – д-р Галя Ставрева, д-р Диана Пендичева
Място на фундаменталните дисциплини в продължаващото образование на лекарите – д-р Петя Мушатова, д-р М. Илиев, д-р Р. Давидова, д-р Ст. Йочкова, доц. д-р Н. Нарлиева
Неформалното образование – ключ към формиране на хармонични личности – Татяна Костадинова 
Развитие на рефлексивните способности на студентите, подготвящи се за начални учители при педагогическите практики – гл. ас. д-р Галя Бонева
Усъвършенстване на професионално-педагогическата компетентност на студентите – бъдещи начални учители чрез системата за практическо обучение във ВУЗ – гл. ас. д-р Галя Бонева
За технологичните умения на студентите – бъдещи начални учители – гл. ас. Катя Симеонова
Отвореното образование: възможности за непрекъснато усъвършенстване на личността – гл. ас. Никола Бенин 
Продължаващо обучение на преподавателите по чужд език в началното училище – ас. Ваня Кильовска 
Работата по проект в организацията на учебния процес за формиране на умения за самостоятелно конструиране на знания – Диана Генова
МУЗИКАЛНО ВЪЗПИТАНИЕ
Танцовото изкуство и естетическото възпитание на деца от 6 до 10–11-годишна възраст – доц. д-р Теодор Попов, Димка Костадинов
За музикално-естетическите преживявания в предучилищна възраст – доц. д-р Таня Бурдева
Развитие на музикалните способности в часовете по задължително пиано – гл. ас. д-р Красимира Филева 
Подготовка на бъдещи музикални педагози в часовете по задължително пиано – гл. ас. д-р Красимира Филева 
Предизвикателствата на глобализацията спрямо възможностите на децата за музикално възприемане – гл. ас. Славка Петкова-Марчевска
Анализ и избор на репертоар за изпълнение и възприемане на музика в средна училищна степен в контекста на съвременната интонационна среда – Цветанка Коловска
Потребностно-мотивационна сфера на диригента на младежки духов оркестър в училищната практика – Димитър Михнев
Естетическо въздействие на младежките духови оркестри върху общественото възпитание – Димитър Михнев





Няма коментари:

Публикуване на коментар